Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Etik | SBK 379 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçevenin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçeve değerlendirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yolsuzluğun nedenleri ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Kamu yönetiminde etiğin önemini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Yönetsel etiğin felsefi arka planını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Karşılaştığı etik ikilemleri ve çıkar çatışmalarını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Etik ilke ve standartları uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Etik mevzuatını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimi ve yozlaşma | Ders Notları 1 |
2 | Yozlaşmaya etki eden faktörler ve yozlaşmanın sonuçları | Ders Notları 1 |
3 | Yozlaşmanın türleri | Ders Notları 1 |
4 | Kamu yönetiminde etiğin önemi ve etik ikilemler | Ders Notları 2 |
5 | Etiğe ilişkin temel kavramlar ve yönetsel etiğin felsefi temelleri | Ders Notları 2 |
6 | Etik davranış kuralları | Ders Notları 2 |
7 | Etik kanunları | Ders Notları 2 |
8 | İhbarcılık | Ders Notları 2 |
9 | Etiğe dayalı karar verme | Ders Notları 2 |
10 | Erdem etiği | Ders Notları 2 |
11 | Etik eğitimi | Ders Notları 2 |
12 | Türkiye´de etiğe ilişkin örgütlenme | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
13 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (I) | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (II) | Kamu Görevlileri Etik Rehberi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Lütfi Şen, Yönetim Etiği Ders Notları1-2. |
Ders Kaynakları | Kemal Özsemerci, “Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Yozlaşmanın Kültürel Altyapısı”, Sayıştay Dergisi, S:58, ss.3-19, Mustafa Erdoğan, Siyasal Yozlaşma ve Türkiye ÖrnMehmet Hüseyin Bilgin, “Yozlaşma ve Türk Siyasal Yaşamının Yeniden Yapılanması: Bir Model Önerisi”, Amme İdaresi Dergisi, C:36, S:2, Haziran, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |