Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisadi Düşünce Tarihi | IKT 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İKT 205- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADNAN DOĞRUYOL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ADNAN DOĞRUYOL, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadi Düşünce tahlilini Ticari Kapitalizm ve Marksist İktisat Teorisine algılatmaktır. |
Dersin İçeriği | İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem Sorunu, Ticari Kapitalizm ve Özellikleri, Merkantilizm Doktrinin Doğu ve Özellikleri, Endüstriley Kapitalizmin Gelişme Süreci, Fizyokrat Okulun Gelişme Süreci, Klasik Öğreti ve laissez-faire, Klasik Sistem ve Klasik Öğretinin Oluşumu, Neoklasik Sistemin İşleyiş Süreci, Liberal Öğretiye Kısmi Tepkiler ve laissez-faire’den Kısmi Sapmalar, Liberal Öğretiye İdeolojik Tepkiler, Sosyalist Öğreti ve Marksizm, Öğretinin Analizi, Modern Ekonomi ve Yeni İktisadi Doktrinler, Marjinalist Teori ve Analiz, Monetarizm ve Analizi, Yeni Klasikler ve İktisatta Yeni Oluşumlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem Sorununu tanımlar. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Merkantilizm ve fizyokrasinin özelliklerini açıklar. | Anlatım, | Ödev, |
3 | Klasik sistem ve liberal öğretinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, | Sınav , |
4 | Marxist ve sosyalist iktisat anlayışını ayırd eder. | Anlatım, | Ödev, |
5 | Yeni klasik ve monetarist anlayışın temel fikirlerini ifade eder. | Anlatım, | Sınav , |
6 | İktisadi düşüncenin günümüz yansımalarını örneklendirir. | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem Sorunu | Kazgan, G.(1993), Bölüm 1 |
2 | Ticari Kapitalizm ve Özellikleri | Kazgan, G.(1993), Bölüm 2 |
3 | Merkantilizm Doktrinin Doğuşu ve Özellikleri | Kazgan, G.(1993), Bölüm 3 |
4 | Endüstriyel Kapitalizmin Gelişme Süreci | Kazgan, G.(1993), Bölüm 4-5 |
5 | Fizyokrat Okulun Gelişme Süreci | Kazgan, G.(1993), Bölüm 6 |
6 | Klasik Öğreti ve laissez faire(liberal öğretinin doğuşu) | Kazgan, G.(1993), Bölüm 7 |
7 | Klasik Sistem ve Klasik Öğretinin Oluşumu | Kazgan, G.(1993), Bölüm 8-16 arası |
8 | Neoklasik Sistemin İşleyiş Süreci | Kazgan, G.(1993), Bölüm 17-22 |
9 | ARASINAV | ARASINAV |
10 | Liberal Öğreti ve İdeolojik tepkiler | Kazgan, G.(1993), Bölüm 22-28 |
11 | Sosyalist Öğreti ve Marksizm | Kazgan, G.(1993), Bölüm 29-39 |
12 | Modern Ekonomi ve Yeni İktisadi Doktrinler | Kazgan, G.(1993), Bölüm 39 |
13 | Marjinalist Teori ve Analiz, monetarizm ve analizi | Kazgan, G.(1993), Bölüm 40 |
14 | Yeni Klasikler ve İktisatta Yeni Oluşumlar | Kazgan, G.(1993), Bölüm 41 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri , Öğretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | Savaş, Vural (1997), İktisadın Tarihi, İstanbul: Liberal Düşünce Topluluğu Yayınları. Denis H. (1974), Ekonomik Doktrinler Tarihi, İstanbul, Sosyal Yayınlar Marks, Karl (2004), Kapital, Çev: Alaattin Bilgi, Ankara, Sol Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |