Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güncel Siyasi Analizler | SBK 472 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FATMA YURTTAŞ ÖZCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş .Gör. Abdullah Said ÖZCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, kamu yönetimi bölümü son sınıf öğrencilerinin dört yıllık teorik birikimlerini güncel siyasal sorunlar üzerine düşünmeye yöneltmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ülkemizin ve dünyanın gündemine ilişkin siyasal sorunların önemli olanlarının seçilerek incelenmesi ve soruşturulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teorik bilgi birikimlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Edindiği teorik bilgiyi pratik sorunlara uyarlayarak yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Siyasal sorunları sadece gündeme hâkim olan bakış açısıyla değil, tarihsel ve toplumsal bakış açısıyla eleştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Güncel siyasal sorunların çözümleri üzerine analitik çözümlemeler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Güncel siyasal sorunlara ilişkin çözümlemelerini kendi cümleleri ile ifade eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin siyasal etkileri | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
2 | Modern ulus-devletlerin dönüşümü | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
3 | Postmodern kimlik krizi | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
4 | Kamusal alan kavramının siyasal tezahürü | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
5 | Asker-siyaset ilişkisi | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
6 | Siyasal partiler ve seçim sistemleri | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
7 | Yurttaşın siyasal eğitim sorunları | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
8 | Terörün siyasal etkileri | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
9 | ARASINAV | |
10 | Medya-siyaset ilişkisi | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
11 | Siyasal yönetilemezlik krizi | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
12 | İnsan hakları sorunları | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
13 | Sivil toplum örgütlerin siyasal etkisi | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
14 | Devlet-hukuk ilişkisi | Aşağıda belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÇAHA, Ömer (1999), Sivil Toplum, Aydınlar ve Demokrasi, İz Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | X | |||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | X | |||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | X | |||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |