Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamuoyu Araştırmaları | SBK 476 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, örneklem seçimi, uygulanması, elde edilen verilerin analizi ve raporlanması süreçlerini öğrenerek bu süreçlere uygun kamuoyu araştırmaları uygulamaktır. |
Dersin İçeriği | Kamuoyu araştırmalarının tasarlanması, araştırmanın yürütülmesi ve araştırma sonucu elde edilen verilerin SPSS Paket programı ile analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemleri bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
2 | Kamuoyu araştırma sürecini tasarlayarak uygulamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Bilimsel bir araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
4 | Veri analizi için SPSS paket programını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, |
5 | Nitel ve nicel araştırmalar için örneklem seçmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamuoyu araştırmalarına giriş ve temel kavramlar | |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve özelleştirilmesi | |
3 | Hipotez ve araştırma problemi oluşturma | |
4 | Araştırmalarda kullanılan veri ve ölçek türleri | |
5 | Araştırma evreni ve örnekleme, Araştırma Etiği | |
6 | Nicel araştırmalarda veri hazırlama süreci, ölçme hataları | |
7 | Analiz tekniklerinin sınıflandırılması, uygun analiz tekniğinin seçimi, hipotez testi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Parametrik olmayan analiz teknikleri | |
10 | Parametrik analiz teknikleri | |
11 | Parametrik analiz teknikleri | |
12 | Nitel Analiz Yöntemleri | |
13 | SPSS Uygulaması | |
14 | SPSS Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-Altunışık, R. ve diğerleri (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. 2-Tonta, Y. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=80 3.Paylaşılan derse ait materyaller ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları. |
Ders Kaynakları | Geray, H. (2006), Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | X | |||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | X | |||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | X | |||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |