Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ceza Hukuku | SBK 460 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IRMAK KORUCULU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ceza hukuku ile ilgili temel bilgillerin öğrenciye kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Suç ve yaptırım hukukuna giriş, Türk ceza hukuku ile ilgili genel bilgiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suç ve ceza kavramlarının arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Türk ceza hukukunun uygulama alanını inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Suç ve diğer hukuka aykırı fiiler arasındaki farkı ayırt eder. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Suçun unsurlarını ve nasıl meydena gelebileceğini değerlendirir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Kasıt, taksir ve kusur arasındaki farkı ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimlerinin inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suç ve yaptırım hukukuna giriş | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | Türk Ceza Kanununun yer, zaman ve kişi bakımından uygulama alanı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Cezalandırılabilme ve kovuşturma şartları, kriminal suç ve diğer hukuka aykırı fiiller | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Suçun unsurlarına giriş; suçun kanuni unsuru, maddi unsur: hareket, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Suçun maddi unsuru olarak netice ve nedensellik bağı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Hukuka aykırılık unsuru, hukuka uygunluk sebeplerinden kanun hükmünü yerine getirme ve meşru müdafaa | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | ARASINAV | |
8 | Diğer hukuka uygunluk sebepleri, bunlarda sınırın aşılması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Manevi unsur (kusurluluk); kusur yeteneği, kusur yeteneğini etkileyen sebepler, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Kast; kavram ve unsurları, kastın aranacağı zaman, kastın çeşitleri | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Taksir; tanımı ve unsurları, netice sebebiyle ağırlaşmış suçlar | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Kusurluluğu kaldıran sebepler (amirin emri,zorunluluk hali vd), haksız tahrik | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimleri; teşebbüs | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Çok failli suçlar, iştirak, suçların içtimaı, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öztürk B, –Erdem M.R. – Özbek, V.Ö., (2001), Ceza Hukuku, Ceza Muhakemesi Hukuku, Temel Bilgiler,Ankara, Turhan Kitabevi Dönmezer E., (1983), Ceza Hukuku, 3. Cilt, İstanbul, Filiz Kitabevi Toroslu N., (1991), Ceza Hukuku, Ankara, Savaş Yayınları Ceza Hukuku El Kitabı, (1989), İstanbul , Beta |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | X | |||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | X | |||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | X | |||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Ödev | 5 |
1. Sözlü Sınav | 5 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |