Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üretim ve Pazarlama ADA 253 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYŞEGÜL HANCI, Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmeler de üretim ve pazarlama temel fonksiyonlardandır, bu sebeple işletmelerde üretim ve pazarlama kavramları, fonksiyonları ve türlerinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Üretim yönetiminde temel kavramlar, Üretim sistemi ve elemanları, Üretimde yönetim ve temel fonksiyonlar, Üretimde teknoloji seçimi, Üretimde lojistik, Üretimde kalite kontrol, Üretimde verimlilik, Pazarlamada temel kavramlar ve tarihsel gelişim, Pazar türleri, Pazarlama karması elemanları, Pazarlamada strateji seçimi, Tüketici davranışı ve korunması, Uluslararası pazarlama, Örnek Olaylar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramları Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Üretim Sistemi ve Elemanlarını Tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Üretimde Yönetim ve Temel Fonksiyonları Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Üretimde Teknoloji Seçimini Anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Üretimde Lojistiği Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Üretimde Kalite Kontrolü Anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Üretimde Verimliliği Tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
9 Pazar Türlerini Tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
10 Pazarlama Karması Elemanlarını Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
11 Pazarlamada Strateji Seçimini Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
12 Tüketici Davranışı ve Korunmasını Anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
13 Uluslararası Pazarlamayı Anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
14 Örnek Olayları Açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Üretim Yönetiminde Temel Kavramlar
2 Üretim Sistemi ve Elemanları
3 Üretimde Yönetim ve Temel Fonksiyonlar
4 Üretimde Teknoloji Seçimi
5 Üretimde Lojistik
6 Üretimde Kalite Kontrol
7 Üretimde Verimlilik
8 Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişim
9 Pazar Türleri
10 Pazarlama Karması Elemanları
11 Pazarlamada Strateji Seçimi
12 Tüketici Davranışı ve Korunması
13 Uluslararası Pazarlama
14 Örnek Olaylar
Kaynaklar
Ders Notu “Üretim ve Pazarlama” Adapazarı Meslek Yüksekokulu e-kitabı
Ders Kaynakları 1. Prof.Dr.Sevinç ÜRETEN, Üretim/İşlemler Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara ,2006
2. Prof.Dr.Mete DOĞRUER, Üretim Organizasyonu ve Yönetimi, Alfa Yayınları, 2005
3. Prof.Dr.Bülent KOBU, Üretim Yönetimi, 1999
4. Prof.Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU, Öğr.Gör.Dr.E. Asuman ATİLLA, Öğr.Gör. Meral BEKTAŞ, İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012
5. Prof.Dr.Ömer DİNÇER, Doç.Dr. Yahya FİDAN, İşletme Yönetimine Giriş, Alfa Yayınları, 2009
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2 X
3
4
5 X
6
7
8 X
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 12 24
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5