Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ofis Yazılımları ADA 111 1 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR
Dersi Verenler Öğr.Gör. HAKAN YALÇINER, Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, Öğr.Gör. ESRİN PALAS,
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Gültekin BÜYÜKŞENGÜR, Öğr. Gör. Esrin PALAS BOZKURT, Öğr. Gör. Selçuk NAM, Öğr. Gör. Dr. Elif DÜLGER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Office Programlarının temel kavramları verilerek, internet ve ofis uygulama programlarının(MS Office Word, MS Office Excel, MS Office Powerpoint, MS Office Access ve Outlook ) temel seviyede kullanma becerilerini vermektir.

Dersin İçeriği

MS Office Word, MS Office Excel, MS Office Powerpoint, MS Office Access, MS Outlook

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 MS Word uygulama programında belge oluşturabilir, biçimlendirme yapabilir, tablo oluşturabilir, programın ve belgelerin özelliklerini ayarlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 MS Excel uygulama programında çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere biçimlendirme yapabilir, formül ekleyebilir, programın ve çalışma kitaplarının özelliklerini ayarlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 MS Powerpoint uygulama programında sunu slaytları oluşturabilir, slayt düzeni, slayt tasarımı ve slayt animasyonu gibi biçimlendirme özelliklerini gerçekleştirebilir, programın ve sunun özelliklerini ayarlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 MS Access veritabanı uygulama programı ile veritabanı oluşturabilir, oluşturduğu veritabanına tablolar ekleyebilir, tablolar arasında ilişkiler tanımlayabilir, tablolara veriler ekleyebilir, veri girişi için form oluşturabilir, veriler üzerinde sorgu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 MS Outlook ile e-postaları ve randevularını düzenleyebilir, e-posta gönderimi ve alımı yapabilir, MS Outlook ayarlarını gerçekleştirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6
7
8
9
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 MS WORD > Microsoft Word Programını Çalıştırma, Başlık Çubuğu, Hızlı Erişim Araç Çubuğu, Dosya Sekmesi, Şerit, Düzenleme Penceresi, Kaydırma Çubukları, Durum Çubuğu, Görünüm Düğmeleri, Yakınlaştır, Cetvel
2 MS WORD >Microsoft Word?de Yeni Belge Oluşturma ve Var Olan Belgeyi Açma, Belge İşlemleri, Belgeyi Kaydetme, Word Yardımı Kullanma, Sayfa Düzenini Değiştirme, Belgeleri Görüntüleme ve Yazdırma
3 MS WORD > Mıcrosoft Word?de Metin Biçimlendirilmesi
4 MS EXCEL>MS Excel?in Tanıtımı, Tasarımı Ve Programını Çalıştırma, Dosya Menüsünde Bulunan Başlıca İkonlar Ve Görevleri, Şerit (Ribbon), Sekmeler, Komut Grupları, Komutlar, Çalışma Sayfası, MS Excel Dosya Biçimleri, Birden Fazla Çal.Kitabı İle Çalışma
5 MS EXCEL>Hücrelerde Bilgi Yapısı, Hücrelere Açıklama Ekleme, Formüller, Formülün Parçaları, Formüllerde İşlem Sırası, Formül Paleti İle Çalışma, Formülleri Düzenlemek, Hata Değerleri, Anlamları Ve Olası Nedenleri, Tablolarla Çalışma,Koşullu Biçimler
6 MS EXCEL>İşlevlerle Çalışmak, Mantıksal Fonksiyonlar, Metin Ve Veri
7 MS EXCEL>Grafiklerle Çalışmak,Yeni Bir Grafik Yaratmak, Grafik Türünü Belirleme, Grafik. Görünümünü Değiştirmek, Grafik Türleri, Grafiğin Düzen Veya Stilini Değiştirme, Bir Grafiği Grafik Şablonu Olarak Kaydetme, Bir Grafik Şablonunu Kaldırma Veya Silme
8 MS Powerpoint > Sunuyu Etkin Kılacak Detaylar, Başarılı Bir Sunum İçin Gereklilikler, PowerPoint ile çalışmaya başlamak, PowerPointi Açma, PowerPoint Sunusu Hazırlama, PowerPoint? te Şerit ve Özellikleri, Komutların Şeritteki Konum ve Fonksiyonları
9 MS PowerPoint > Sunu Görünümleri, Düzenleri, Tasarımları ve Metin Ekleme, Sunum Görünümleri ve Türleri, Slayt Düzenleri ve Yeni Slayt Eklemek
10 MS PowerPoint > Sunuya Resim, Tablo ve Çizim Nesneleri Ekleme, Slayt Gösterisi Düzenleme ve Sunumun Çıktısını Alma
11 MS Access > Giriş, Veri-Bilgi Kavramları, Tablo, Alan, Kayıt, Anahtar, İlişki, Veri tabanının Sahip Olması Gereken Özellikler, Veritabanı Tasarımı, Veritabanı işlemleri, MS Access?te Tablo Oluşturma
12 MS Access > Tablo Üzerinde Sıralama Ve Süzme İşlemleri
13 MS Outlook > MS Outlook programına giriş, Outlook Ekran Özellikleri, Gezinti Bölmesi Ayarları, Eposta hesabı kurma
14 MS Outlook > MS Outlookta yazdırma ve klasör işlemleri, Takvim uygulamaları, Kişiler alanı uygulamaları, Görevler alanı uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Ders Notları

Ders Kaynakları

[2] Microsoft Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3
4
5
6
7
8
9
10 X
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 5