Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar II CGP 205 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Özel gereksinimli bireylerin gelişim özelliklerine yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, ; görme engelli bireylerin özellikleri; işitme engeli olan bireylerin özellikleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Görme engelli bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 İşitme engeli olan bireylerin özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5
6
7
8
9
10
11
12
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dil ve dil gelişimi, Dilin fizyolojik temelleri
2 Dil ve konuşma bozukluğunun tanımı, temel kavramları
3 Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
4 Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
5 Yaygın gelişimsel bozukluklarının tanımı, temel kavramları
6 Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri, eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
7 Yaygın gelişimsel bozukluğu olan bireylerde tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
8 Görme engelliliğin tanımı, temel kavramları
9 Görme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
10 YIL İÇİ SINAV
11 Görme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
12 İşitme engelliliğin tanımı, temel kavramları
13 İşitme engelli bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, eğitimleri ve eğitimlerinde kullanılan araç- gereç, yöntem ve teknikleri
14 İşitme engelli bireylerin tanı, tedavi yöntemleri, yönlendirme ve yerleştirme süreçleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1]Özel Eğitime Giriş(2005)Atilla Cavkaytar, İbrahim H. Diken,Kök Yayınevi,Ankara

[2] Görme Yetersizliği Olan Çocuklar, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş(2003)Tuncer,Tuba Edit; A.Ataman, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara

[3] İşitme Engelli Çocukların Eğitiminde Temel İlkeler(1999)Mesude ATAY,Özgür Yayınları,İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7
8 X
9 X
10 X
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 7 14
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4