Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Bakımı İlke ve Uygulamaları | CGP 110 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitimi ve okul öncesi eğitim kurumlarını tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Okulöncesi eğitimde kullanılan yöntem ve teknikler ile ilgili temel kavramlar; okul öncesi eğitimde kullanılan model, yöntem ve tekniklerin önemi; okulöncesi eğitimde kullanılan modeller, stratejiler, yöntem ve teknikler; öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamada dikkat edilmesi gereken noktalar; doğru strateji, yöntem ve tekniği seçmede dikkat edilmesi gereken noktalar, Çocukla etkili iletişim kurmanın önemini ve etkili iletişim yöntemleri; amaç ve göstergeler belirlenirken dikkat edilecek hususlar; davranış değerlendirme; olumlu- olumsuz pekiştireç; davranış önleme ve davranış arttırma süreci; davranışı genelleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de ve bazı ülkelerde okul öncesi eğitimi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Okul öncesine eğitime temel olan görüşleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki ve kişisel özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Okul öncesi eğitim kurumlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Okul öncesi eğitimde ailenin önemi ve işbirliğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Okul öncesi eğitimin fiziksel ortamlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Okul öncesi eğitimin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Okul öncesi eğitimin temel ilkelerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Okul öncesi eğitimde kullanılan model, yöntem ve tekniklerini etkinliklerinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
11 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimi, tanımı, önemi ve yararları | |
2 | Okul öncesi eğitimin temel ilkeleri | |
3 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | |
4 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | |
5 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim | |
6 | Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim | |
7 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | |
8 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | |
9 | Okulöncesi eğitimde kullanılan modeller | |
10 | YIL İÇİ SINAV | |
11 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri | |
12 | Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | |
13 | Okulöncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | |
14 | Okulöncesi eğitim döneminde okul-aile işbirliğinin önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Başal, H.A. (2005), Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Morpa Yayıncılık, İstanbul |
Ders Kaynakları | 1. Başal, H. A. (2005) Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri, Morpa, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | |||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |