Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi | TTP 221 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NADİYE KINALI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NADİYE KINALI, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Nadiye KINALI Öğr. Gör. Pınar ÇINAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat eğitiminin temel kavram, ilke ve yöntemlerini kazandırmak, duygu ve sezgilerini sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım etkinliğine çevirmek, çeşitli malzeme ve teknik olanaklardan faydalanarak özgün tasarılar oluşturmalarını, öğrendiklerini kendi alanlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Kavram olarak sanat, tasarım ve temel sanat eğitimi nedir? Tasarım ögeleri, tasarım ilkeleri, renk, doku, biçim, biçim-zemin, kolaj ve perspektif kavramları ve uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat, tasarım ve temel sanat eğitimi konularını kavram olarak bilir. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | Tasarım ögelerini ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) kavram olarak bilir ve tasarılarında uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) kavram olarak bilir ve tasarılarında uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Genel renk prensiplerini bilir ve tasarılarında uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
5 | Doku kavramını bilir ve tasarılarında uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Biçim, Biçim- yüzey kavramlarını bilir ve tasarılarında uygular. | Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Kolaj ve perspektif hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama çalışmaları yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat, tasarım ve temel sanat eğitimi konularını kavram bilgisi | Öğr. Gör. Nadiye Kınalı ders notları |
2 | Tasarım ögeleri ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) kavram bilgisi | Power Point sunusu |
3 | Tasarım ögeleri ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) ile ilgili uygulama | |
4 | Tasarım ögelerini ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) ile ilgili uygulama | |
5 | Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) kavram bilgisi | Power Point sunusu |
6 | Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) ile ilgili uygulama | |
7 | Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) ile ilgili uygulama | |
8 | Genel renk prensipleri | Power Point sunusu |
9 | Renkli tasarım uygulamaları | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Doku kavram bilgisi ve uygulama | Power Point sunusu |
12 | Biçim, Biçim- yüzey kavram bilgisi ve uygulama | Power Point sunusu |
13 | Kolaj ve perspektif kavram bilgisi ve uygulama | Power Point sunusu |
14 | Uygulama değerlendirmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. ders notları, sunular, Konuyla ilgili sanatçı çalışmalarından örnekler. |
Ders Kaynakları | Temel Sanat Eğitimi Doç Dr. Canan Deliduman Gence, Öğr. Gr. Berna İstifoğlu Orhon Erhun Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 4 |
2. Ödev | 4 |
3. Ödev | 4 |
4. Ödev | 4 |
5. Ödev | 4 |
1. Sözlü Sınav | 6 |
2. Sözlü Sınav | 6 |
3. Sözlü Sınav | 8 |
1. Proje / Tasarım | 5 |
2. Proje / Tasarım | 5 |
3. Proje / Tasarım | 5 |
4. Proje / Tasarım | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |