Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Sanat Eğitimi TTP 221 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NADİYE KINALI
Dersi Verenler Öğr.Gör. NADİYE KINALI,
Dersin Yardımcıları

Öğr. Gör. Nadiye KINALI

Öğr. Gör. Pınar ÇINAR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sanat eğitiminin temel kavram, ilke ve yöntemlerini kazandırmak, duygu ve sezgilerini sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım etkinliğine çevirmek, çeşitli malzeme ve teknik olanaklardan faydalanarak özgün tasarılar oluşturmalarını, öğrendiklerini kendi alanlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Kavram olarak sanat, tasarım ve temel sanat eğitimi nedir? Tasarım ögeleri, tasarım ilkeleri, renk, doku, biçim, biçim-zemin, kolaj ve perspektif kavramları ve uygulamaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat, tasarım ve temel sanat eğitimi konularını kavram olarak bilir. Anlatım, Sözlü Sınav,
2 Tasarım ögelerini ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) kavram olarak bilir ve tasarılarında uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav,
3 Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) kavram olarak bilir ve tasarılarında uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Genel renk prensiplerini bilir ve tasarılarında uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav ,
5 Doku kavramını bilir ve tasarılarında uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Biçim, Biçim- yüzey kavramlarını bilir ve tasarılarında uygular. Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
7 Kolaj ve perspektif hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama çalışmaları yapar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat, tasarım ve temel sanat eğitimi konularını kavram bilgisi Öğr. Gör. Nadiye Kınalı ders notları
2 Tasarım ögeleri ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) kavram bilgisi Power Point sunusu
3 Tasarım ögeleri ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) ile ilgili uygulama
4 Tasarım ögelerini ( nokta, çizgi, leke, yön, ölçü oran, ışık gölge) ile ilgili uygulama
5 Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) kavram bilgisi Power Point sunusu
6 Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) ile ilgili uygulama
7 Tasarım ilkeleri ( tekrar, ararlık, boşluk doluluk, koram, egemenlik...) ile ilgili uygulama
8 Genel renk prensipleri Power Point sunusu
9 Renkli tasarım uygulamaları
10 ARA SINAV
11 Doku kavram bilgisi ve uygulama Power Point sunusu
12 Biçim, Biçim- yüzey kavram bilgisi ve uygulama Power Point sunusu
13 Kolaj ve perspektif kavram bilgisi ve uygulama Power Point sunusu
14 Uygulama değerlendirmeleri
Kaynaklar
Ders Notu

Öğr. Gör. ders notları, sunular, Konuyla ilgili sanatçı çalışmalarından örnekler.

Ders Kaynakları

Temel Sanat Eğitimi Doç Dr. Canan Deliduman Gence, Öğr. Gr. Berna İstifoğlu Orhon Erhun Yayınevi
Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın MOSS Yayınları
Temel Sanat Eğitimi Oya Abacı MORPA Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
9 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 4
2. Ödev 4
3. Ödev 4
4. Ödev 4
5. Ödev 4
1. Sözlü Sınav 6
2. Sözlü Sınav 6
3. Sözlü Sınav 8
1. Proje / Tasarım 5
2. Proje / Tasarım 5
3. Proje / Tasarım 5
4. Proje / Tasarım 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 5 10 50
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4