Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Süsleme Teknikleri TTP 215 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ZEHRA VAHAPOĞLU
Dersi Verenler Öğr.Gör. FATMA VAHAPOĞLU ÇETE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Süsleme teknikleri ile ilgili temel bilgileri vererek öğrencilerin süsleme yöntemleri ve bu alandaki yenilikleri kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Süslemede kullanılan araç ve gereçler hakkında bilgiler, dikiş tekniği ile yapılan süsleme teknikleri hakkında bilgiler, hazır gereçlerle yapılan süslemeler ve kullanılan malzemeler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Süsleme ile ilgili kavramları öğrenme. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Dikiş tekniği ile süsleme yapımında dikkat edilmesi gereken kuralları kavrama. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Hazır gereçlerle yapılan süslemeler hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin amaçları, konuların içeriği, işlenişi, Dikiş tekniği ile yapılan süslemeler ile ilgili kavramlar
2 Dikiş tekniği ile yapılan süslemeler
3 Büzgüler
4 Pililer, Biyeler
5 Fırfır – Farbela
6 Volan, Fiyonklar
7 Eşarp ve Fular Bağlamalar
8 Hazır gereçlerle yapılan süslemeler
9 ARA SINAV
10 Sutaşları, Kurdeleler
11 Hazır Danteller
12 Şeritler, Kordonlar
13 Harçlar, Tutturma iğneleri
14 Örnek üzerinde uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. X
4 Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. X
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. X
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
9 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. X
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 2 2 4
Proje / Tasarım 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4