Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Giyim Tarihi | TTP 209 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. PINAR ÇINAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlkçağdan başlayarak 19. yüzyılı kapsayan dönemlerdeki giyim stilleri hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | • İlk Çağ • Antik Mısır ( MÖ 3000-30) • Antik Mezopotamya (MÖ 3000-331) • Antik Girit (MÖ 3650-1100) • Antik Yunan (MÖ 1100-150) • Antik Roma (MÖ 753- MS 476) • Bizans (MS 396-1453) • Ortaçağ (MS. 375-1453) • Gotik (1250-1500) • Rönesans (1490-1625) • Barok (1600-1720) • Rokoko (1715-1793) • 19. Yüzyıl Empire Dönem 1795-1820 Viktorian Dönem 1860-1899 Romantik Dönem 1815-1840 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlk çağ giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Antik Mezopotamya dönemi giyimi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Antik Mısır dönemi giyimi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Antik Roma giyimi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Gotik Dönem giyimi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Romantik Dönem giyimi hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
7 | Barok Dönem giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
8 | Rokoko Dönemi giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
9 | Rönesans Dönemi Giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
10 | 19. yy. giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Ortaçağ giyimi | |
3 | Ön rönesans giyimi | |
4 | Rönesans dönemi giyimleri | |
5 | Barok dönemi giyimleri | |
6 | Rokoko dönemi giyimleri | |
7 | Ampir dönem giyimi | |
8 | 17.yy giysi stili | |
9 | ARA SINAV | |
10 | 18.yy giysi sitili | |
11 | Geleneksel Türk Giyimleri | |
12 | 20. yy. Türk Giyimleri | |
13 | 19 ve 20. yy. Avrupa giyimleri | |
14 | Dönemin gözden geçirilişi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim görevlisi ders notları |
Ders Kaynakları | Elif Jülide Dereboy. Kostüm Tarihi.Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Kostüm tarihinden Moda Stiller ders kitabı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |