Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Giyim Tarihi TTP 209 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. PINAR ÇINAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İlkçağdan başlayarak 19. yüzyılı kapsayan dönemlerdeki giyim stilleri hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği • İlk Çağ
• Antik Mısır ( MÖ 3000-30)
• Antik Mezopotamya (MÖ 3000-331)
• Antik Girit (MÖ 3650-1100)
• Antik Yunan (MÖ 1100-150)
• Antik Roma (MÖ 753- MS 476)
• Bizans (MS 396-1453)
• Ortaçağ (MS. 375-1453)
• Gotik (1250-1500)
• Rönesans (1490-1625)
• Barok (1600-1720)
• Rokoko (1715-1793)
• 19. Yüzyıl
Empire Dönem 1795-1820
Viktorian Dönem 1860-1899
Romantik Dönem 1815-1840
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlk çağ giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
2 Antik Mezopotamya dönemi giyimi hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Antik Mısır dönemi giyimi hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
4 Antik Roma giyimi hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
5 Gotik Dönem giyimi hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 Romantik Dönem giyimi hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
7 Barok Dönem giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
8 Rokoko Dönemi giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Performans Görevi,
9 Rönesans Dönemi Giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
10 19. yy. giyim stilleri hakkında bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Ortaçağ giyimi
3 Ön rönesans giyimi
4 Rönesans dönemi giyimleri
5 Barok dönemi giyimleri
6 Rokoko dönemi giyimleri
7 Ampir dönem giyimi
8 17.yy giysi stili
9 ARA SINAV
10 18.yy giysi sitili
11 Geleneksel Türk Giyimleri
12 20. yy. Türk Giyimleri
13 19 ve 20. yy. Avrupa giyimleri
14 Dönemin gözden geçirilişi
Kaynaklar
Ders Notu Öğretim görevlisi ders notları
Ders Kaynakları Elif Jülide Dereboy. Kostüm Tarihi.Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Kostüm tarihinden Moda Stiller ders kitabı
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. X
9 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4