Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moda Tasarımı | TTP 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAKBULE SEMA ÜŞENMEZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. PINAR ÇINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Moda tasarımı için kavramsal bakış açısı geliştirmek, kavrama uygun malzeme,renk,çizgi stili oluşturmak |
Dersin İçeriği | Konsept panosu hazırlamak,tasarımda görselliği kurgulamak,görsel araştırma yapmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konsept tanımlama | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | Konsepte göre malzemeye karar vermek | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Tasarım ve stil ilişkisini bilmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Koleksiyon için eskiz oluşturmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
5 | Konsept panosu ile koleksiyon arasında birlik kurmak | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
6 | Renk skalasını tasarımlarda kullanmak | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moda tasarımı genel kavramlar | Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Moda Çizgileri ders kitabı |
2 | Moda tasarımı çizgi stilleri | Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Kostüm Tarihinden Moda Stiller ders kitabı |
3 | Çizgi stili oluşturmak | Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Artistik Anlatımla Giysi tasarımı ders kitabı |
4 | Tasarım konsept panosu | uygulama örnekleri |
5 | Konsept, malzeme,renk,çizgi analizi | uygulama örnekleri |
6 | Eskiz değerlendirmek | |
7 | Tasarım renk,malzeme,çizgi varyantları | uygulama örnekleri |
8 | Tasarımın görsel sunumu | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Tasarım süreçleri,Eskiz | Tasarım süreçleri |
11 | Stil geliştirme | Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Artistik Anlatımla Giysi tasarımı ders kitabı |
12 | Renk uygulamaları | Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,bireysel çalışma örnekleri |
13 | Eskiz | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Moda tasarım notları,çizim uygulama örnekleri |
Ders Kaynakları | Yrd.Doç.Dr.Sema Üşenmez,Moda Çizgileri,SAÜ yayınları,2002 Yrd.Doç.Dr.Sema üşenmez,Artistik Anlatımla Giysi Tasarımı,SAÜ yayınları,2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |