Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dikiş Teknikleri | TTP 105 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATMA VAHAPOĞLU ÇETE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATMA VAHAPOĞLU ÇETE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere hazır giyim sektöründe giysi hazırlamada kullanılan dikim tekniklerini uygulamalı öğretmek. |
Dersin İçeriği | Temel etek çalışması, fermuar çalışması, pens çalışması, yırtmaç çalışması, astar çalışması, çeşitli yaka çalışmaları, kapama teknikleri, cep çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giysi dikiminde kullanılan araçları tanıma. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
2 | Dikiş egzersizlerini kavrama. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Bayan etek dikimi işlem basamaklarını tekniğine uygun gerçekleştirebilme. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
4 | Hazır giyimde kullanılan teknikleri araç parça üzerinde hazırlayabilme. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
5 | Öğrenilen tekniklerin giysi üzerine uygulanması. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaçları, içeriği, işlenişi ve gerekli olan malzemeler ve giysi dikiminde kullanılan araçlar hakkında bilgi | Giyim, AYHAN, 2000 |
2 | Düz makinede çeşitli dikiş egzersizleri | Örnek ders araçları |
3 | Kumaşı biçkiye hazırlama teknikleri | Örnek ders araçları |
4 | Etek üretiminde pens dikimi ve fermuar çalışması | Örnek ders araçları |
5 | Etek üretiminde astar ve yırtmaç çalışması | Örnek ders araçları |
6 | Etek üretiminde bel temizleme teknikleri | Örnek ders araçları |
7 | Bayan giysi üretiminde ayaklı yaka çalışması | Örnek ders araçları |
8 | Bayan giysi üretiminde manşet çalışması | Örnek ders araçları |
9 | ARA SINAV | |
10 | Bayan giysi üretiminde yırtmaç teknikleri | Örnek ders araçları |
11 | Bayan giysi üretiminde kapama teknikleri | Örnek ders araçları |
12 | Bayan giysi üretiminde cep çeşitleri | Örnek ders araçları |
13 | Patlet - pervaz çalışması | Örnek ders araçları |
14 | Çeşitli cep çalışmaları | Örnek ders araçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Örnek ders araçları |
Ders Kaynakları | -Giyim, AYHAN, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli kalıp hazırlama, model uygulama ve dikiş tekniklerini kullanarak çeşitli konfeksiyon ürünlerinin üretimini gerçekleştirebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 13 |
2. Ödev | 13 |
3. Ödev | 14 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |