Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Laboratuvar Teknikleri | CKP 107 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA DEMİREL |
Dersi Verenler | SEBİLE AÇIKALIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel çalışma yöntemleri, laboratuarda uyulması gereken kurallar, laboratuar güvenliği, gravimetrik, volumetrik, kalorimetrik ölçüm yöntemlerini kavratmak. |
Dersin İçeriği | Çevre ve çevre kirliliğine yönelik analiz, yöntem ve araçlarının tanıtılması, laboratuar kullanım bilincinin oluşturulması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma yöntemleri ve aşamalarını öğrenmek, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Laboratuar tanımı ve güvenlik kurallarını öğrenmek, | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Laboratuar cihazlarının ve beher, mezür, pipet vb. cam eşyaların tanıtılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Laboratuar cihazlarının (otoklav, pastör cihazı,Ph metre, komporatör cihazı, mikroskop, etüv, santrifüj, spektrofotometre,hassas terazi vb.) kullanım amacı ve kullanımlarını öğrenmek | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvar tanımı, laboratuvar çalışmalarında dikkat edilecek hususlar ve lab. kazalarında ilkyardım | |
2 | Laboratuvarda kullanılan malzemeler, cam malzemeler, porselen malzemeler, plastik malzemeler ve diğerleri | |
3 | Laboratuvar cihazlarının ve cam eşyaların tanıtılması ve kullanım yöntemleri | |
4 | Laboratuvarda bulunan temel ekipmanların tanıtımı ve kullanım prensipleri ( kefeli terazi, hassas terazi ve tartım) | |
5 | Çalkalayıcılar, santrifüjler, hot plate, sterilizatör ( kuru hava sterilizatörü ve otoklav) tanıtımı ve kullanım prensipleri | |
6 | İnkübatör ( etüv), bemari (sıcak su banyosu), distile (saf-damıtık) su cihazı tanıtımı ve kullanım prensipleri | |
7 | Spektrofotometre, oksitop başlıkları (BOİ5 ölçümü için) ve inkübatörü, KOİ ölçümü için termal reaktör tanıtımı ve kullanım prensipleri | |
8 | Mikroskop, membran filtrasyon sistemi, titrasyon düzeneği, zeolit filtre düzeneği tanıtım ve kullanımı. | |
9 | Ara sınav | |
10 | Çözelti, çözünürlük ve çözünürlüğe etki eden faktörler | |
11 | Laboratuvarda kullanılan ayarlı çözeltiler,ppm, Yüzde çözeltiler, Molar çözeltiler, normal çözeltiler, | |
12 | Ayarlı çözeltilerle ilgili örnek problem çözümü | |
13 | Çözeltilerin seyreltilmesi,Cam malzemenin temizleme çözeltisinin hazırlanması ve kullanımı, | |
14 | Sularda sertlik ,pH, iletkenlik, klor ölçümü, koliform bakteri sayımı, gram boyama ve mikroskop incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | AÇIKALIN, E., CİNGİ, İ., EROL, K., Laboratuvar Teknikleri , Anadolu Üniversitesi Web-Ofset,1996 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |