Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Hizmet Tasarımı | SAU 561 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomik sistem içerisinde hizmet sektörünün payi uretim sektörüne gore hizla artmaktadir. Bu artisa paralel olarak artan rekabet hizmet tasarimi konusunu on plana cikarmaktadir. Yapisi gereği urunlerden farkli ozellikler tasiyan hizmetlerin tasariminda bu farkliliklari dikkate alan bir perspektifin benimsenmesi gerekir. Dersin amaci urun tasarimindan ayri olarak basarili hizmet tasarimi yapabilme konusunda temel prensipleri öğrencilere tanıtmak ve bu konuda stratejik düşünme becerisi kazandirmaktir. |
Dersin İçeriği | Ozellikleri geregi hizmet tasarimi urun tasarimindan frakli bir perspektifle ele alinmalidir. Ayrica isletmeler arasinda artan rekabet iseltmeleri dah inovatif sunumlar yapma konusunda zorlamaktadir. Bu cercevede musteri beklentilerini karsilayacak ve musteri memnuniyetini saglayacak hizmet tasarim sureci prensipleri bu dersin icerigini olusturmaktadir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | |
2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | |
3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hizmet kavrami ve hizmet sektoru | |
2 | Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi | |
3 | Boşluk (GAP) modeli ve onemi | |
4 | Hizmet tasarimi prensipleri | |
5 | Hizmet plani (blue print) hazırlama | |
6 | Hizmet tasarimi organizasyonu | |
7 | Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi | |
8 | Hizmet tasarimi uygulama | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hizmet tasarimi geliştirme | |
11 | Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri | |
12 | Hizmet tasariminda basari kriterleri | |
13 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | |
14 | Sinif uygulamasi ve sunumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken, NJ [ etc.]: Wiley. • LOVELOCK, C.H.; BANSAL, H.S. u. WIRTZ, J. (2008). Services marketing : people, technology, strategy. Canadian Aufl., Boston: Pearson. • VARGO, S.L. u. LUSCH, R.F. (2008). Why “service”? Academy of Marketing Science. 2008(36). S. 25–38. • KIM, H. (2009). Service science for service innovation. Journal of Service Science. 2009(1). S. 1-7. • EVERSHEIM, W. (Hrsg.). (2009). Innovation management for technical products - systematic and integrated product development and production planning, Berlin; Heidelberg: Springer. • PARASURAMAN, A. (2010). Service productivity, quality and innovation: Implications for service-design practice and research. International Journal of Quality and Service Sciences. 2(3). S. 277-286. • LOVELOCK, C. u. WIRTZ, J. (2010). Services Marketing. 7 Aufl., New Jersey: Prentice Hall. • PARASURAMAN, A.; ZEITHAML, V.A. u. BERRY, L.L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. The Journal of Marketing. 49(4). S. 41-50. • VARGO, S.L. (2008). Customer Integration and Value Creation Paradigmatic Traps and Perspectives. Journal of service research. 11(2). S. 211-215. • WOODRUFF, R.B. (1997). Customer value: the next source for competitive advantage. Journal of the Academy of Marketing Science. 25(2). S. 139-1532 |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |