Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | EBB 305 | 5 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere alanın temel kavramlarını, DKAB programının temel yaklaşım ve içeriğini, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri kullanmayı, değer ve kavram öğretimi vb. konularda bilgi ve uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramları, din dersi programlarının tarihsel gelişimi ve din öğretiminin yasal dayanakları, DKAB programının temel yaklaşımları, DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemler, DKAB dersinde değer ve kavram öğretimi, DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı, DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları, DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din eğitim ve öğretimi alanının temel kavramlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | DKAB programının temel yaklaşımlarını bilir ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri tanır ve etkinlik tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | DKAB dersinde kavram ve değer öğretimi bilgi ve becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyunları bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | DKAB dersinde farklı ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır ve geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DKAB öğretiminin temelleri ve amaçları | |
2 | DKAB programı öğrenme alanlarının amaç ve içeriği | |
3 | DKAB dersinde kullanılabilecek ilke ve yöntemleri (örnek olay, proje temelli öğrenme, problem çözme, işbirlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, bilişsel çıraklık, durumsal ve bağlamsal öğrenme vb.) ve sınıf içi uygulamalar | |
4 | DKAB dersinde değerlerin öğretimi ve uygulama | |
5 | DKAB dersinde kavram öğretimi ve uygulama | |
6 | DKAB dersinde ayet ve hadislerin kullanımı ve uygulama | |
7 | DKAB dersinde drama ve eğitsel oyun uygulamaları | |
8 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İnanç öğrenme alanı ünite ve konuları | |
9 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: İbadet öğrenme alanı ünite ve konuları | |
10 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Hz. Muhammed öğrenme alanı ünite ve konuları | |
11 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Kur’an ve yorumu öğrenme alanı ünite ve konuları | |
12 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Ahlak öğrenme alanı ünite ve konuları | |
13 | DKAB dersinde mikro etkinlik uygulamaları: Din ve kültür öğrenme alanı ünite ve konuları | |
14 | DKAB dersinde ölçme ve değerlendirme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Hesapçıoğlu, M. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Eğitim Programları ve Öğretim. İstanbul: Beta Yayınları 2. Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları. 3. Taşpınar, M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Üniversite Kitabevi. 4. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı. 5. Pektaş, P. (2003). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları, Ceceli Okulu Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 219 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |