Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Din Eğitimi Tarihi DAO 357 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ders karşılaştırmalı eğitimle ilgili yaklaşımlarla birlikte dünyadaki uluslararası gelişmeler ve din öğretimi politikaları, pedagojisi vb. alanındaki politika ve değişim sürecinin anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Karşılaştırmalı eğitim ve yaklaşımlar, karşılaştırmalı din öğretiminin temellendirilmesi, uluslararası gelişmeler ve din öğretimi, din politikaları ve din eğitimi, Avrupa konseyi, AGİT raporlarında din öğretimi, AİHM kararları ve din eğitimi, bazı avrupa ve islam ülkelerinde okullarda din öğretimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı eğitim kavramını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Karşılaştırmalı din öğretiminin niçin olması gerektiğini tartışır Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Uluslararası gelişmeler ile din eğitimi arasındaki ilişkiyi analiz eder Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Bazı avrupa ve islam ülkelerindeki din öğretimi uygulamalarını karşılaştırır Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav ,
5 uluslararası kuruluşların din öğretimi ile ilgili raporlarını bilir ve değerlendirir Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
6 Okullarda farklı din öğretimi modellerinin oluşma gerekçelerini tartışır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Karşılaştırmalı eğitim ve araştırma yaklaşımları
3 Karşılaştırmalı din öğretiminin temellendirilmesi
4 Uluslararası gelişmeler ve din öğretimine etkileri
5 Okullarda din eğitimi modellerinin oluşumunda etkili olan faktörler
6 Din-devlet ilişkileri, din politikaları ve din eğitimi
7 Avrupa Konseyinin Din öğretimi politikası ve raporu
8 AGİT Toledo din hakkında öğrenme raporu
9 AİHM kararlarında din dersleri
10 Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi
11 Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi
12 Bazı Batı Avrupa ülkelerinde okullarda din öğretimi
13 Bazı İslam ülkelerinde okullarda din öğretimi
14 Bazı İslam ülkelerinde okullarda din öğretimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Köse, A. & T. Küçükcan (2008) (eds) Avrupa Birliği Ülkelerinde Din-Devlet İlişkileri, İSAM Yayınları, İstanbul.
[2] MEB (2003) Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyumu, MEB Yayınları, Ankara.
[3] Kaymakcan, R. (2004) Günümüz İngilteresinde Din Eğitimi, Dem yayınları, İstanbul.
[4] Bray, M. Ve diğerleri (2007) (eds) Comparative Education Research, Approaches and Methods, Springer.
[5] Çelebi, İ. (2007) (eds) Avrupa Birliğ Sürecinde Dini Kurumlar ve Din Eğitimi, Ensar Neşriyat, İstanbul.

[6] OSCE (2007) Toledo Guiding Principles on teaching About Religions and Beliefs in Public Schools, OSCE, ODIHR, Warsaw.
[7] Keast, J. (2007) (ed) Religious diversity and intercultural education: a reference book for schools, Council of Europe, Strasbourg.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 3