Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Psikoloji DAO 451 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Ayşe ŞENTEPE
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sosyal Psikolojinin Kavram ve Problemlerini ve alandaki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak.
Dersin İçeriği Psiko-sosyal ortamların insan davranış ve tutumlarına nasıl etki ettiğini incelemek bu dersin temel içeriğini oluşturmaktadır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal psikolojinin tanımını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Sosyal psikolojinin temel kavramlarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Sosyal psikolojinin metodunu kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Sosyal psikolojinin diğer bilimlerle olan ilişkilerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Sosyal psikolojide dini davranışları inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Tutum ve davranış konularını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Tutum ve davranış ölçeklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Bireyin topluma uyum sürecini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal psikoloji nedir?
2 Sosyal psikolojinin metodu
3 Türkiyede sosyal psikoloji.
4 Tutum nedir?
5 Tutum ve davranış
6 Tutumların ölçülmesi
7 Likert ölçekleri
8 Thurstone ölçekleri; Guttman ölçekleri.
9 Sosyal etki ve sosyal uyum
10 İletişim ve propaganda
11 Liderlik.
12 Sosyalleşme.
13 Kültür ve kişilik.
14 Kültür ve kişilik değişmeleri
Kaynaklar
Ders Notu Kağıtçıbaşı, Ç. (1989) İnsan ve İnsanlar, İstanbul: Evrim Yayınları.
Ders Kaynakları Güngör, Erol (1999), Sosyal Psikoloji; Şerif, Muzaffer (1996), Sosyal Psikolojiye Giriş I-II,İstanbul: Sosyal Yayınlar; Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1982) Sosyal İlimler Metodolojisi, İstanbul: Filiz Kitabevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 8 8
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5