Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Edebiyatında Dini Motifler | DAO 461 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, çocuk edebiyatı metinlerindeki dinî motifleri belirlemeyi ve bunların çocuk eğitimindeki önemini kavratmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Çocuk edebiyatının tanımı, kapsamı. Edebiyat çocuk ilişkisi. Çocuk edebiyatı kültürü, çocuk edebiyatı eserlerindeki dini motiflerin belirlenmesi ve bunların çocuk eğitiminde kullanılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatı ürünlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin ihtiva ettiği dini motifleri belirler. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çocuk psikolojisine uygun çocuk edebiyatı ürünleri aracılığıyla çocuklara dinî değerleri kazandırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Dinî değerlerin aktarılmasını gerçekleştirecek çocuk edebiyatı ürünlerini belirler. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Muhtevası ve kaynaklar, Ders kitabı-ödev dağıtımı | |
2 | Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı | |
3 | Çocuk edebiyatı tartışmaları, Kitap Okuma | |
4 | Çocuk edebiyatının gelişimi, (bizde ve dünyada)Kitap İnceleme | |
5 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler | |
6 | Çocuklara yönelik edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler | |
7 | Masallar, tekerlemeler. Kitap okuma | |
8 | Çocuk edebiyatı metinlerini ihtiva ettiği dini motifler bakımından inceleme ve rapor hazırlama | |
9 | Örnek bir modelin tanıtımı ve açıklanması | |
10 | Örnek bir modelin tanıtımı ve açıklanması | |
11 | Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu | |
12 | Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu | |
13 | Öğrencilerin model doğrultusunda hazırladıkları çalışmaların sunumu | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel,Şener. (2010).Edebi Metinlerle Çocuk Edebiyatı.Pegem Yayınları. Ankara. Gökşen, E.Naci.(1975).Örnekleriyle Çocuk Edebiyatımız. Çağ Yayınları. Kaminski, Winfred.(2009).Çocuk ve Gençlik Edebiyatına Giriş.Milli Eğitimi Bakanlığı Yayınları.Ankara. Şirin, M.Ruhi.(2007). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış.Kök Yayıncılık.Ankara. Akdemir, Rıza (1991). Dinî ve Millî Şiirler Antolojisi.Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. Ankara Bilgin,Beyza. (1991). İslam ve Çocuk, Diyanet İşleri Başlanlığı Yayınları.Ankara. Selçuk, Mualla. (1991). Çocuk Eğitiminde Dini Motifler. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. Yörükoğlu, Atalay. (1991. Çocuk ve Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. Yavuzer, Haluk. (1982). Çocuk Psikolojisi. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi.İstanbul. Efe, Ahmet.(1996)Çocuk Hikayeleri Dizisi. Akçağ Yayınları.Ankara Öztürk, Hüseyin. (2008) Batı Çocuk Klasiklerinde Temel Değerler.Nar Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |