Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürler Arası Din Öğretimi DAO 414 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ders, kültürler arası eğitim ve din öğretimi ile ilgili temel kavramları, küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini, kültürlerarası eğitimin tarihsel gelişimini, çok kültürlü toplumlarda din öğretimi ve modellerini, kültürlerarası eğitimde okul politikaları ve programlara yansıyan boyutları, farklı ülkelerin kültürlerarası din öğretimi uygulamaları ile Türkiyede çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav ,
5 Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamalarını karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav ,
9 Türkiyede çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb.
2 Küreselleşme, din ve eğitim
3 Kültürler arası eğitime tarihsel bakış
4 Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı
5 Kültürlerarası din eğitiminin amaçları
6 Çok kültürlü din eğitimi modelleri
7 Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri
8 Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları
9 Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme
10 Dini çoğulculuk ve boyutları
11 Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk
12 Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları
13 Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları
14 Türkiyede çoğulcu din öğretiminin imkanı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
2. Jackson, R. (2005). Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
3. Köylü, M. (2006). Küresel Ahlak Eğitimi, İstanbul.
4. Din Öğretiminde Yeni Arayışlar, MEB Sempozyum Kitabı, 2004, Ankara.
5. Altaş, N. (2003). Çok kültürlülük ve Din Eğitimi, Ankara: Nobel Yayınları
6. Aydın, M. (2005). Dinsel Çoğulculuk ve Mutlaklık İddiaları. Ankara: Ankara Okulu Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5