Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kur´An´Da Ana Temalar DAO 206 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kur’an-ı Kerim’deki ana konuları ele almak.
Dersin İçeriği Bu derste Kur’an’ın ana konuları tespit edilip işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kur’an’ın muhtevası, biçimsel özellikleri ve ana konularını ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Kur’an’ın Allah anlayışını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Kur´an´nın insana bakışını ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Kur´an´ın kâinat anlayışını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Kur´an´ın vahiy, kitap ve peygamberlik anlayışını betimler Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Kur’an’ın peygamberlere ve Hz. Muhammed’e bakışını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Kur´an´ın ibadet anlayışını ve Kur’an’da öngörülen ibadetleri betimler Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Kur´an´ın ahlak anlayışını ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
9 Kur´an´ın toplumsal düzen anlayışını belirtir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
10 Kur´an´ın dünya ve ahirete bakışını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kur’an’ın muhtevası, biçimsel özellikleri ve ana konuları.
2 Kur’an’da Allah.
3 Kur’an’da insan.
4 Kur’an’da kâinat.
5 Kur’an’da vahiy
6 Kur’an’da kutsal kitaplar
7 Kur’an’da peygamberlik ve peygamberler.
8 Kur’an’da Hz. Muhammed.
9 Kur’an’da ibadet.
10 Kur’an’da sistematik ibadetler.
11 Kur’an’da ahlâk.
12 Kur’an’da toplumsal düzen.
13 Kur’an’da dünya ve âhiret.
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu Demirci, Muhsin, (2008), Kur’an’ın Ana Konuları, M.Ü.İ.F.V. yay., İstanbul.
Ders Kaynakları 2.Elmalı, Abdurrahman, (2004) Kur’an’da Ana Konular, Harran Ü.İ.F.V. yay., Urfa.
3.Ünal, Ali, (1999), Kur’an’da Temel Kavramlar, Nil yay., İstanbul.
4.Aydüz, Davut, (2001), Kur’an’a Dair İncelemeler, Nil yay., İstanbul.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5