Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam’Da Mistik Düşünce Yaklaşımları | DAO 253 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tasavvuf Düşüncesi içinde ortaya konulan, Allah, varlık ve kainat telakkisi ile ilgili felsefi yaklaşım ve değerlendirmeleri sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Tasavvufun mahiyeti, metodu, dönemleri, okulları. Tasavvufi bilginin ortaya çıkışı, işleyiş süreci ve temel karekterleri.Sufilerin tevhid anlayışı, Sufilerin sevgi ve bilgi alanındaki tavırları ve Felsefi tasavvufun temsilcileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mistisizm, mistisizmin özellikleri ve tasavvuf-mistisizm arasındaki farkları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Tasavvufun mahiyeti ve metodunu açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Sufilerin bilgi (marifet) alanındaki tavırlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Tasavvufi bilginin ortaya çıkışı, işleyiş süreci ve temel karekterleri ile ilgili görüşleri analiz eder. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
5 | Tasavvufi düşüncede yer alan unsurları bir araya getirip genellemelere ulaşır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Tasavvufi düşüncede yer alan unsurları değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mistisizm, mistisizmin özellikleri ve tasavvuf-mistisizm arasındaki farklar | |
2 | Tasavvufun mahiyeti ve metodu | |
3 | Tasavvufun dönemleri ve okulları | |
4 | Tasavvuf ve Felsefe ilişkisi (Sufi İdrak) | |
5 | Felsefi tasavvuf kavramı, Felsefi tasavvufun özellikleri ve konuları | |
6 | Sufilerin Tevhid anlayışları | |
7 | Sufilerin ilahi sevgi alanındaki tavırları | |
8 | Sufilerin bilgi (marifet) alanındaki tavırları | |
9 | Tasavvufi bilginin ortaya çıkışı, işleyiş süreci ve temel karekterleri | |
10 | Tasavvufta varlık ve varlığın mertebeleri | |
11 | Felsefi tasavvufun temsilcileri: Suhreverdi | |
12 | Felsefi tasavvufun temsilcileri: İbn Arabi | |
13 | Felsefi tasavvufun temsilcileri: İbn Seb’in | |
14 | Felsefi tasavvufun diğer temsilcileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sunar, C., (1974) Tasavvuf Felsefesi veya Gerçek Felsefe, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Ankara Aydın, H., (1976), Muhasibi´nin Tasavvuf Felsefesi: İnsan Psikoloji Bilgi Ahlak Görüşü, Pars Matbaa, Ankara. Afifi, E. A., (1999), Muhyiddin İbnü´l-Arabi´nin Tasavvuf Felsefesi (trc. Mehmet Dağ), Kırkambar Yayınları, İstanbul. Kartal, A., (2003), Abdülkerim Cili: Hayatı, Eserleri, Tasavvuf Felsefesi, İnsan Yayınları, İstanbul. Uludağ, S., (1995), İslam Düşüncesinin Yapısı, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |