Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitsel Oyunlar | SAU 201 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASİP CANA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HASİP CANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı, materyali ve temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | Eğitsel oyunu yönetmeği ve öğretmeyi bilir. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
7 | Eğitsel Oyunda Disiplin, Ceza ve Ödül uygulamalarının gerekliliğini bilir ve uygular. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
8 | Eğitsel Oyun için gereken materyali hazırlar | Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
9 | Eğitsel Oyun değerlendirmesi yapar | Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyun kavramı, tanımı ve tarihçesi | |
2 | Oyunun çocuk gelişimine etkileri | |
3 | Eğitsel oyunların yapısı ve özellikleri | |
4 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması | |
5 | Eğitsel oyunların motorik özelliklerin gelişmesi üzerine etkisi | |
6 | Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun | |
7 | Ara sınav | |
8 | Oyunun planlanması ve oyunun seçimi | |
9 | Oyunun öğretimi | |
10 | Oyunun yönetim | |
11 | Oyunun çeşitlendirilmesi | |
12 | Oyun liderliği ve kişisel özellikler | |
13 | Eğitsel oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül | |
14 | Eğitsel oyunların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),tututay , 5. Baskı, Ankara |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |