Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmgebilim Çalışmaları | ADE 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUNDA KIZILER EMER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmgebilim kuram ve yöntemlerinin bilinmesi ve uygulanması. |
Dersin İçeriği | İmge kavramının farklı disiplinlerce nasıl tanımlandığı, önyargı, kalıpyargı gibi yakın kavramlarla ilişkisi üzerine tanımlamalar verilerek, karşılaştırmalı edebiyat bilimi içerisinde yeri ve çalışma alanı üzerinde durularak uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmge ve imgebilim kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | İmge çalışmalarının bir bilim dalı haline gelmesini araştırır ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Alman kültür tarihinde Türk imgesini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | İmgebilimin tarihçesini ve karşılaştırmalı yazınbilimle bağlantısını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Farklı disiplinlerdeki imgebilim çalışmalarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Yazınsal metinleri imgebilimsel açıdan analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmgenin tanımı, çeşitleri | |
2 | Sanat eserlerinde imge kullanımı | |
3 | İmge oluşumunda kültürel ve tarihsel olguların rolü | |
4 | İmgebilimde Amerikan ekolü: İmge ve tarih ve sosyoloji bilimleri | |
5 | İmgebilimde Fransız ekolü: İmge ve edebiyat | |
6 | İmgebilimde Alman ekolü: karşılaştırmalı edebiyat ve imgebilim | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İmgebilimin tanımı | |
9 | İmgebilimin tarihçesi | |
10 | İmgebilimin metodolojisi | |
11 | İmge analizi yöntemleri | |
12 | Karşılaştırmalı yazın ve imgebilim ilişkisi | |
13 | Örnek imgebilim çalışmalarını inceleyip değerlendirme | |
14 | Onur Bilge Kulanın Alman Kültür Tarihinde Türk İmgesi adlı çalışmasını inceleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin hazırlayacağı notlar ve kaynaklar |
Ders Kaynakları | 1. Kula, Onur Bilge (1993), Alman Kültüründe Türk İmgesi I-II-III, Gündoğan Y., Ankara. 2. Ulağlı, Serhat ( 2006 ), İmgebilim Öteki´nin Bilimine Giriş, Sinemis Y., İstanbul. 3. Gürsel, Aytaç (2003), Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Say Yayınları, İstanbul. 4. Dyserinck, Hugo (1977), Komparatistische Imagologie, Bouvier Verlag, Bonn. 5. Berger, John (1986), Görme Biçimleri, çev. Y. Salman, Metis Yay., İstanbul. 6. Koçak, Orhan (1995), İmgenin Halleri, Metis Yay., İstanbul. 7. Ecevit, Yıldız, Orhan Pamuku Okumak, Geçek Yay., İstanbul. 8- Zima Peter V. (1992), Komparatistik: Einführung in die Vergleichende Literaturwissenschaft, UTB, Stuttgart. 9-BAYTEKİN, Binnaz (2006), Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | ||||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 15 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |