Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eski Türk Müziği Nazariyatı | MZB 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği edvârlarında anlatılan eski Türk müziği nazariyatı öğrencilere öğretilecektir. El-Kindî, Farâbî, İbn Sinâ, Safiyüddîn Urmevi ve Abdülkâdir Merâgî gibi nazariyatçılar referans alınarak eserlerindeki nazariyat sistemi öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Eski nazariyatçıların eserleri göz önüne alınarak müzik terimleri, aralıklar, aralıkların birleştirilmesi, dörtlü ve beşlilerin oluşumu, diziler, şube, avaze, makam, devir ve oranları dersin muhteviyatını oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziğindeki eski nazariyat sistemi öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Eski nazariyat sistemi ile günümüz nazariyatının mukayesesi yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski nazariyat eserlerinin tanıtılması | |
2 | Eski nazariyat eserlerindeki müzik terimleri | |
3 | Tizlik ve pestlik sebepleri | |
4 | Aralıkların oluşumu | |
5 | Aralıkların oranları | |
6 | Mülayim ve mütenafir seslerin sebepleri | |
7 | Dörtlü ve beşlilerin oluşumu | |
8 | Devirler ve oranları | |
9 | Meşhûr Devirler (Oniki Makam) | |
10 | Meşhûr Devirler (Oniki Makam) | |
11 | Altı Âvâze | |
12 | Yirmidört Şu´be | |
13 | Yirmidört Şu´be | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Nuri Uygun, Safiyüddin Abdülmü´min Urmevî ve Kitâbü´l-Edvârı, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 1999;Farabî, El-Kindî, İbn. Sinâ ve Abdülkadir Merâgî eserleri üzerine yapılan doktora tezleri. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |