Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri MZB 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları sazakn
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarının öğrencilere öğretilmesi ve toplulukla şarkı söyleme kurallarının benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Koro kavramı, koro türleri ve koro oluşumu. Koro eğitimcisinin özellikleri. Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes egzersizleri. Koro eğitimi ve yönetim teknikleri. Koro eğitiminde repertuvar oluşturma.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
2 Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
3 Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
4 Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu
2 Koro eğiticisinin özellikleri
3 Koro eğitiminde ses- nefes alıştırmaları
4 Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması
5 Çocuk korolarında teknik alıştırmalar
6 Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları
7 Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler
8 Örnek dağar oluşturma çalışmaları
9 Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri
10 Ölçü ve vuruş teknikleri
11 Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri
12 Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar
13 Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama
14 Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Çevik, Suna. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, Suna. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. X
2 Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. X
3 Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. X
4 Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. X
5 Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. X
6 Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. X
7 Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. X
8 Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. X
9 Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. X
10 Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 6 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6