Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İslama Göre Batıl İnançlar SAU 164 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA AKÇAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere, İslam inanç esaslarına aykırı olan düşünce ve uygulamaları kavratır
Dersin İçeriği Bu derste Tanrı, peygamber ve kitap inançlarına aykırı olan görüş ve akımlar işlenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tanrının varlığı, Tanrının varlığı, birliğine aykırı görüşleri değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Peygamberlik kurumuna aykırı görüşleri öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Kur’an’a aykırı olan inanç ve uygulamaları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Büyü terim ve düşüncesini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Bidat bağlantılı akımları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Agnostisizm ve okülistik düşünce ve uygulamaları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dini ve Ahlaki Değerlerin Değişkenliği (Evrensel Hakikatlerin varlığı)
2 Bidat, Çeşitleri ve Hükmü
3 Tanrının Çokluğu ve Şirk Çeşitleri
4 Peygamberlik anlayışına aykırı inançlar I
5 Peygamberlik anlayışına aykırı inançlar II
6 Ahiret inancına aykırı olan düşünceler I
7 Ahiret inancına aykırı olan düşünceler II (Tenasüh ve Reenkarnasyon)
8 Sihir ve büyü
9 Falcılık ve Fal Çeşitleri
10 Uğur ve Uğursuzluk (Rakamların, Nesnelerin, Mekânların Uğur ve Uğursuzluğu)
11 Mekân ve Şahısların Kutsanması
12 Kutsal Kurtarıcı İnancı
13 Kabir ve Türbe ziyaretlerinde Yanlış Uygulamalar
14 Hurufilik ve Şifrecilik
Kaynaklar
Ders Notu Özler, Mevlüt, İslam Düşüncesinde Ehl-i Sünnet Ehl-i Bid’at Adlandırmaları, Erzurum 2001
Ders Kaynakları 1.Leknevi, Abdülhay, Dünden bugüne ibadetlerde bid’at, İstanbul 1984
2.Güneş, Hasan Cihan, Bidat ve hurafeler: dinin ruhuna uymayan inanç ve uygulamalar, İstanbul 2006
3. Yüce, Abdülhakim, Tasavvuf ve Bid’at, İstanbul 2000
4. Gnostik Akımlar ve Okültizm Sempozyumu, ed. Hulusi Arslan, Mustafa Bozkurt, İnönü Üniversitesi Yayınları, 2012
5. Yusuf Şevki Yavuz, “Hurafe”, DİA, 1998, c. XVIII
6. İlyas Çelebi, “Sihir”, DİA, c. XXXVII, 2009
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 57
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,28
Dersin AKTS Kredisi 5