Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoloji | EYU 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET AKIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim yönetimi ve denetimi anadilimdalında eğitim görecek öğrencilere psikolojinin temel konu, kavram ve alt alanlarını tanıtmak; insan davranışlarının ele alınmasında nesnel ve bilimsel bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Psikoloji bilimi, psikolojide araştırma yöntemleri, yaşam boyu gelişim, öğrenme psikolojisi, davranış bozuklukları (normal dışı davranışlar), sosyal psikoloji, psikolojik testler, endüstri psikolojisi, medya ve psikoloji, sağlık psikolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişim psikolojisi kavramlarını tanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Gelişim psikolojisi kavramlarını günlük ve mesleki problemlere uygular. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenme psikolojisi kavramlarını tanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenme psikolojisi kavramlarını günlük ve mesleki problemlere uygular. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Dikkat, Algı, Bellek yapılarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
6 | Psikoloji kuramlarının temel kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Davranış bozukluklarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişim psikolojisi | |
2 | Gelişim psikolojisi | |
3 | Gelişim psikolojisi | |
4 | Öğrenme psikolojisi | |
5 | Öğrenme psikolojisi | |
6 | Öğrenme psikolojisi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Dikkat, Algı, Bellek | |
9 | Psikoloji kuramları (Freud, Adler, Jung, Horney) | |
10 | Psikoloji kuramları (Rogers, Maslow, Ellis) | |
11 | Davranış bozuklukları | |
12 | Davranış bozuklukları | |
13 | Davranış bozuklukları | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı,Remzi Kitabevi, İstanbul,2010. Hilgard, E.R.,Atkinson, R.C., Psikolojiye Giriş,Arkadaş Yayınları,2005. Öztabağ, Lütfi, Psikolojide İlk Adım, İnkilap Yayınevi, İstanbul ,1983 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, Bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |