Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nörofizyoloji I | FZL 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DERYA GÜZEL ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı MSS fizyolojisi derslerinin ileri düzeyde öğrencilere aktarılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste sinir sistemine giriş, sinir sisteminin organizasyonu, sinapsların temel işlevleri ve aracı maddeler, omuriliğin motor işlevleri, kas duysal reseptörleri-kas iğcikleri, motor işlevin korteks ve beyin sapı tarafından kontrolü, vestibular duyular ve dengenin korunması, serebellum ve bazal gangliyonların genel motor kontrole katkıları, motor kontrol sisteminin bütünleştirilmesi, beyin korteksinin fizyolojik anatomisi, beyin korteksinin özgül alanlarının işlevleri, beynin zihinsel işlevleri, öğrenme ve bellek anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemindeki ana konuları kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sinir sisteminin organizasyonunu anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Sinapsların temel işlevleri ve aracı maddeleri öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Omuriliğin motor işlevlerini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kas duysal reseptörleri-kas iğciklerini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Fleksör refleks ve geri çekme reflekslerini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Motor işlevin korteks ve beyin sapı tarafından kontrolünü anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Vestibular duyular ve dengenin korunmasını anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Serebellum ve bazal gangliyonların genel motor kontrole katkılarını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Motor kontrol sisteminin bütünleştirilmesini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Beyin korteksinin fizyolojik anatomisini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Beyin korteksinin özgül alanlarının işlevlerini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Beynin zihinsel işlevlerini öğrenebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Öğrenme ve bellek konularını kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Sinir sisteminin organizasyonu | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Sinapsların temel işlevleri ve aracı maddeler | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Omuriliğin motor işlevleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Kas duysal reseptörleri-kas iğcikleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Fleksör refleks ve geri çekme refleksleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Motor işlevin korteks ve beyin sapı tarafından kontrolü | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Vestibular duyular ve dengenin korunması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | Serebellum ve bazal gangliyonların genel motor kontrole katkıları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Motor kontrol sisteminin bütünleştirilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Beyin korteksinin fizyolojik anatomisi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Beyin korteksinin özgül alanlarının işlevleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Beynin zihinsel işlevleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | Öğrenme ve bellek | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Neurophysiology: A Conceptual Approach, Fifth Edition by Roger Carpenter and Benjamin Reddi |
Ders Kaynakları | Practical Guide on Electrodiagnosis. Editör: Prof. Dr. Gülseren AKYÜZ Essentials of Clinical Neurophysiology. Karl E. Misulis Neurophysiology: A Conceptual Approach, Fifth Edition by Roger Carpenter and Benjamin Reddi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |