Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Resim Sanatı | SAN 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Hamza GÜNDOĞDU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk resim sanatında Osmanlı döneminin sonundan günümüze kadar yaşanan gelişmelerin ortaya çıkış nedenlerini, gelişim aşamalarının çok yönlü olarak değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | 1914 Kuşağı, Çallı Kuşağı veya Meşrutiyet Kuşağı olarak tanımlanan ressamlar, Şişli Atölyesi ve Viyana Sergisi konusu, açılan Galatasaray Sergileri, ardından Cumhuriyet döneminin başlarında kurulan Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği, Yurt Sergileri ve açılan diğer sergiler, ortaya konan eserlerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Türk resim sanatının sınırlarını çizer | Anlatım, Gösteri, | Sözlü Sınav, |
2 | Konu hakkında yapılan araştırmaları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Cumhuriyet döneminin kültür politikalarının sanata yansıması yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Sanat akımlarını örneklerle değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Dönemin sanatçı ve eserlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Alanında araştırma konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Türk resim sanatı kavramı ve yapılan yayınların değerlendirilmesi | |
2 | Primitiflerden sonraki dönem | |
3 | Çallı Kuşağı | |
4 | Çallı Kuşağı | |
5 | D Grubu | |
6 | D Grubu | |
7 | On´lar Grubu | |
8 | On´lar Grubu | |
9 | Sınav | |
10 | 1950-70 arasındaki değişimler | |
11 | Bauhaus | |
12 | Apstre (soyut) sanat | |
13 | Apstre (soyut) sanat | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | RENDA, Günsel -Turan EROL., Başlangıcından Günümüze Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. I., Tiglat Yayınları, İstanbul 1980 BERK, Nurullah -Adnan TURANİ., Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 2., Tiglat Yayınları, İstanbul 1981. ÖZSEZGİN, Kaya., Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi, C. 3., Tiglat Yayınları, İstanbul 1982. BERK, Nurullah -Kaya ÖZSEZGİN., Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi, Türkiye İş Bankası, Ankara 1983. GÜLTEKİN, Gönül, Ali Avni ÇELEBİ, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara 1984. İREPOĞLU, Gül., Feyhaman, Eren Yayıncılık, İstanbul 1987. TANSUĞ, Sezer., Türk Resminde Yeni Dönem, Remzi Kitabevi, İstanbul 1988. TOROS, Taha., İlk Kadın Ressamlarımız/The First Lady Artists of Turkey, Akbank Ak Yayınları, İstanbul 1988. RENDA, Günsel., ?Resim ve Heykel?, Osmanlı Uygarlığı 2 Cilt, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını, Ankara, 2004, s.933 vd. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | X | |||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | X | |||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |