Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Öncesi Türk Resim Sanatı | SAN 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Ela Taş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk resim sanatının kaynakları ve tarihsel gelişiminin zengin görsel malzeme eşliğinde öğrenciye aktarılması |
Dersin İçeriği | Türk Resim sanatının kaynakları - Hun, Göktürk, Uygur Dönemi Orta Asya duvar resimleri, Ortaçağ Anadolu´sunda tasvir sanatı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konu hakkında yapılan yayın ve araştırmalar hakkında söz sahibi olur | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Türk resminin kaynak sorunlarını yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Türk resmini kültür-sanat ilişkisi bağlamında sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Orta Asya tasvir sanatının Anadolu´daki etkilerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | İslamiyetin Türk resmine etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Konu hakkında tez konusu önerir ve hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konu hakkında yapılan araştırma ve yayınlar | |
2 | Türk resim sanatının kaynağı | |
3 | Hun dönemi kaya resimleri | |
4 | Göktürk dönemi tasvir sanatı | |
5 | Hayvan üslubunun özellikleri ve örnekler | |
6 | Hayvan üslubunun sonraki devirlere etkileri | |
7 | Uygur resim sanatının özellikleri, teknikler, örnekler | |
8 | Uygur resim sanatının özellikleri, teknikler, örnekler | |
9 | Sınav | |
10 | İslamiyetten sonra Türk resminin gelişimi | |
11 | Türk minyatür sanatının kaynakları ve gelişimi | |
12 | Anadolu´da tasvir sanatı | |
13 | Anadolu´da tasvir sanatı | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | Kantev, D., The Symbol of the Beast the Animal-Style Art of Eurasia,New York,1957. BelenItsky, A.,Central Asia,Geneva,1968. Diyarbekirli, N.,Hun Sanatı, İstanbul,1972. ANONİM,Türk Kültürü El Kitabı,İslamiyetten Önceki Türk Sanatı Hakkında Araştırmalar,C.II.,Kıs.Ia,İstanbul,1972. ESİN, E., İslamiyetten Evvel Orta Asya Türk Resim Sanatı, Türk Kültürü El Kitabı, İslamiyetten Önceki Türk sanatı Hakkında Araştırmalar, C. II, Kıs. 1 a, İstanbul 1972, s. 182-243. ESİN, E., Burkan ve Mani Dinleri Çevresinde Türk Sanatı ( Doğu Türkistan ve Kansu´da), Türk Kültürü El Kitabı, İslamiyetten Önceki Türk Sanatı Hakkında Araştırmalar, C. II, Kıs. 1 a, İstanbul 1972, s. 311-416 . ESİN, E., İslamiyetten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslama Giriş,İstanbul,1978. BUSSAGLI, M., Central Asian Painting From Afghanistan to Sinkiang, Geneva, 1979. ÖGEL, B., İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi Orta Asya Kaynak ve Buluntularına Göre, Ankara,1983 (2.Baskı). ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC´si, Kabalcı Yay., İstanbul, 1998. ÇORUHLU, Y., Göktürk Devri Kaya Resimlerine Bir Bakış, XIV.Türk Tarih Kongresi Ankara 9-13 Eylül 2002 Kongreye Sunulan Bildiriler, C. III, Ankara 2006, s. 513-524. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | X | |||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | X | |||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |