Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Sanatında Mesleki Örgütlenmeler | SAN 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Lütfiye GÖKTAŞ KAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Sanatının başlangıcından itibaren gelişiminde etkili olan mesleki örgütlenmelerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Türk sanatını oluşturan mesleki örgütler ve bu kurumların gelişimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanatın oluşumundaki etkileri analiz eder | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Sanat kurumlarının oluşumunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Sanatın oluşumunda sanatçı kavramını irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Osmanlı sanat teşkilatlarını gruplandırır | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Sanat ve sanatçıda devlet ve bani etkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Osmanlı dönemindeki sanatçı ortamlarını öncesi ve sonrasıyla yorumlar | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anadolu Öncesi Türk Sanatında Ustalar | |
2 | Osmanlı Öncesi Anadolu Türk Sanatında Usta ve Sanatçılar | |
3 | Osmanlı Öncesi Anadolu Türk Sanatında Usta ve Sanatçılar | |
4 | Beylikler Dönemi Sanatçıları | |
5 | Beylikler Dönemi Sanatçıları | |
6 | Erken Dönem Osmanlıda Sanatçılar | |
7 | Erken Dönem Osmanlıda Sanatçılar | |
8 | Osmanlı sanatında Hassa mimarlar Ocağı | |
9 | Sınav | |
10 | Osmanlı sanatında Hassa mimarlar Ocağı | |
11 | Osmanlı sanatında Hassa mimarlar Ocağı | |
12 | Osmanlı sanatında Ehli Hiref Teşkilatı | |
13 | Osmanlı sanatında Ehli Hiref Teşkilatı | |
14 | Osmanlı Sanatında Geç Dönem Sanatçıları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | CEZAR,Mustafa., Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İstanbul 1971. BARKAN, Ömer L., Süleymaniye Camii ve İmareti İnşaatı I-II (1450-1457), Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1972. ALTINAY, Ahmet Refik., Türk Mimarları, (Yay. Hazl. Z. Sönmez), Sander Yayınları, İstanbul 1977. CANTAY, Gönül., Sinan Külliyelerinde Kervansaray Planlaması, II. Uluslararası Türk ve İslâm Bilim ve Teknoloji Tarihi Kongresi, Cilt: II Mimar Sinan, İ.T.Ü. Bilim ve Teknoloji Tarihi Araştırma Merkezi, İTÜ İnşaat Fakültesi Matbaası, İstanbul 1986, s. 87-105. UZUNÇARŞILI, İsmail Hakkı., Osmanlı Saray Teşkilatı, TTK Yayınları, Ankara, 1988. AYVERDİ, Ekrem Hakkı., Osmanlı Mimarisinin İlk Devri, İstanbul 1989 TUĞLACI, Pars., Osmanlı Mimarlığı´da Balyan Ailesi´nin Rolü, İstanbul 1993 AFYONCU, Fatma., XVII. Yüzyılda Hassa Mimarları Ocağı, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001. KUBAN, Doğan., Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul 2002 KUBAN, Doğan., Osmanlı Mimarisi, İstanbul 2007 . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme | X | |||||
2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimi çizebilme | X | |||||
3 | Sanatsal üsluplar ve özelliklerini ayırt edici özelliklerini kavrayabilme | X | |||||
4 | Sanatsal varlıklarımızın sanat tarihi içerisindeki yeri ve dünya sanat tarihine katkılarını değerlendirebilme. | X | |||||
5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen zihinler yetiştirebilme. | X | |||||
6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşabilecek bireylerin yetiştirilmesi | X | |||||
7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünebilme | X | |||||
8 | Modern yada tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |