Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesneye Dayalı Programlama Dilleri EBT 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMİL ÖZ
Dersi Verenler Prof.Dr. ÜMİT KOCABIÇAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Nesneye Dayalı Tasarım yöntemi kaliteli ürünlerin ortaya çıkmasını sağladığından günümüzde üzerinde en çok durulan yöntemdir. Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği Nesneye dayalı programlama kavramları, UML, tasarım desenleri, Java, C#
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesneye dayalı programlama temellerini bilir, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
2 Java ile programlama dilinin temellerini bilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
3 Tasarım prensiplerini kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 C# programlama dilinin temellerini bilir,
6 UML kullanır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesneye Yönelik Yaklaşımın Temel Kavramları
2 Sınıf, Nesne, Kalıtım, Çokyapılılık, Dinamik Bağlama
3 Soyut Sınıflar, Arayüzler
4 UML
5 Tasarım Desenleri
6 Tasarım Desenleri
7 Tasarım Desenleri
8 Java ile Uygulamalar
9 Java ile Uygulamalar
10 Java ile Uygulamalar
11 C# ile Uygulamalar
12 C# ile Uygulamalar
13 C# ile Uygulamalar
14 Diğer nesneye dayalı programlama dilleri
Kaynaklar
Ders Notu Prof.Dr. Ümit KOCABIÇAK, "Nesneye Dayalı Programlama Desr Notları", Sakarya Üniversitesi, 2008.
Ders Kaynakları 1- J.Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, F. Eddy , "Object-Oriented Modeling and Design", Prentice Hall, 1991.

2- C. Larman, "Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process", 2/e, Prentice Hall, 2002.
3- R.C. Lee and W.M. Tepfenhart, "UML and C++, 2. ed.", Prentice Hall, 2001.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 35
2. Ödev 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 2 10 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6