Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yalın Üretim Uygulamaları | MYİ 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yüksek Lisans öğrencilerine yalın üretim uygulamalarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Yalın Düşüncenin Tarihsel Gelişimi, Yalın Üretim Felsefesi, Yalın üretim prensipleri, Yalın Üretim Teknikleri, Yalın üretim kültürü, Değer, israf, israfların ortadan kaldırılması, problemleri belirleme, sürekli iyileştirme, çekme sistemi, değer akış haritalama, üretim akış sürelerinin kısaltılması, Üretimi Dengeleme, Üretim ve Stok Kontrolü, Hücresel Üretim, 5S sistemi, Performans Ölçümü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir işletmede yalın dönüşümün gerekli olup olmadığını belirleyebilir | Anlatım, | Sınav , |
2 | Bir işletmede hangi aktivitelerin katma değer sağladığını hangilerinin sağlamadığını belirleyebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Mevcut durumun değer akış analizini yaparak yeni bir değer akış haritası çıkarabilir. | Gösterip Yaptırma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Yalın üretim tekniklerinin bir sentezini yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, |
5 | Geleneksel yerleşim düzeninden hücresel üretim sistemine geçişi tasarlayabilir. | Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Firmalarda 5S uygulaması yapabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
7 | Bir firmada yalın üretim dönüşüm sürecini gerçekleştirebilir. | Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
8 | Toplam Üreten bakım planları hazırlayabilir. | Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, | Ödev, Sınav , |
9 | Sürekli iyileştirmeyi açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
10 | Kurumun performansını ölçebilir. | Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yalın Düşüncenin Tarihsel Gelişimi | |
2 | Küreselleşme Ve Yalın Üretimin Önemi | |
3 | Yalın Üretime Giriş | |
4 | Yalın Üretim Felsefesi ve Yalın üretim prensipleri | |
5 | Yalın Üretim Teknikleri | |
6 | Yalın üretim Kültürü | |
7 | Yalın Üretime Geçiş Ve Yalın Dönüşüm Süreci | |
8 | Değer Akış Analizi | |
9 | Hücresel Üretim | |
10 | 5S sistemi | |
11 | Hazırlık Sürelerinin Analizi ve Düşürülmesi | |
12 | Üretimi Dengeleme, Üretim ve Stok Kontrolü | |
13 | Toplam Üretken Bakım | |
14 | Yalın Kurum Performans Ölçümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yalın Üretim Uygulamaları Ders Notları: www.icil.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | 1.Rother, Mike and Shook, John, Learning to See, 1999. 2.James Womack, Daniel T. Jones and Daniel Roos, The Machine that Changed the World, 1990, 3.Liker, Jeffrey K., The Toyota Way, McGraw-Hill, 2004 4.Ohno, Taiichi, Toyota Production System. Productivity Press. 1988 5.Brian H. Maskell and Bruce Baggaley, Practical Lean Accounting: A Proven System for Measuring and Managing the Lean Enterprise, Productivity Pres,2004 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |