Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelikte Kavram ve Kuram HMS 602 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. NURSAN ÇINAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hemşirelikteki temel kavramların birbiri ile ilişkilendirilmesini sağlamak, hemşirelik teorilerinin ve bu teorilerin hemşirelik eğitimi, yönetimi, uygulama ve araştırmada kullanımını değerlendirmektir

Dersin İçeriği

Hemşireliğin temel kavramları, hemşirelik kuramları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik mesleğindeki temel kavramları yorumlar ve birbiri ile ilişkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Hemşirelikteki temel kuramları yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
3 Hemşirelikteki kavram ve kuramların hemşirelik bakımındaki önemini açıklar ve tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hemşirelikte Kavram-Kuram ile İlgili Tanımları, Hemşirelikte Kuram ve Kavram Geliştirmenin Önemi ve Nedenleri
2 Hemşirelikte Kuramlara Göre Bakım Kavramı, Sağlık ve Hastalık Kavramı
3 İnsan Varlığı Kavramı, Çevre ve Toplum Kavramı
4 Hemşirelikte Profesyonel Değerler
5 Florence Nigtingale ve Çevre Kuramı
6 Hildegard Peplau: Kişilerarası İlişkiler Kuramı
7 Virginia Henderson: Hemşirelik Tanımı Kuramı
8 Dorothea E. Orem: Özbakım Kuramı
9 Dorothea E. Orem: Özbakım Kuramı
10 Kathanrine Kolcaba: Konfor Teorisi
11 Ramona T. Mercer: Anne Olma Teorisi
12 Merle H. Mishel: Hastalıklarda Belirsizlik Teorisi
13 Pamela G. Reed:Kendini Aşma Teorisi
14 Pamela G. Reed:Kendini Aşma Teorisi
Kaynaklar
Ders Notu

Yayınlanmamış ders notları

Ders Kaynakları

1- Alligood MR, and Tomey AM (2010). Nursing Teories and Teorists and Their Work. United States of Amerika
2- Pektekin, Ç. (2013). Hemşirelik Felsefesi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.
3- Velioğlu, P.(2012). Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
4- Ocakcı AF, Alpar ŞE. (2013). Hemşirelkte Kavram, Kuram ve Model Örnekleri, İstanbul Tıp Kitabevi, 1, Baskı. İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6