Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnfertilite ve Yardımcı Üreme Teknikleri Hemşireliği | HMS 655 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEVSER İLÇİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere infertilitenin nedenlerine ve infertil çiftlerin yaşadıkları psikososyal sorunlara uygun hemşirelik bakımı ve danışmanlığına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders, infertil çiftlerin tanı, tedavi yöntemlerine ilişkin güncel ve kanıt temelli yaklaşımlar, klinik rehberler, infertil çiftlere danışmanlık ve eğitim programı oluşturma konularına ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnfertilitenin tanımını ve nedenlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İnfertilitede kullanılan tanı yöntemlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yardımcı üreme tekniklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | İnfertilite tedavisi sürecinde ortaya çıkabilecek komplikasyonları tanır ve uygun hemşirelik bakımını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İnfertil çiftlere uygun yaklaşımda bulunabilme ve danışmanlık yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnfertilitenin tanımı, Dünyada ve Türkiye´de infertilite | |
2 | Kadın infertilitesinin nedenleri | |
3 | Erkek infertilitesinin nedenleri | |
4 | İnfertilite teşhisinde kadın ve erkeklere uygulanan yöntemler | |
5 | İnfertlite tedavisinde ilaç protokeleri | |
6 | Yardımcı üreme teknikleri ( Aşılama) | |
7 | Yardımcı üreme teknikleri (İVF-ET) | |
8 | 1. ara sınav | |
9 | Yardımcı üreme teknikleri (ICSI) | |
10 | Yardımcı Üreme teknikleri ve tedavi sürecinde ortaya çıkan komplikasyonlar ve hemşirelik yaklaşımı | |
11 | İnfertilitede danışmanlık | |
12 | Yardımcı üreme tekniklerinde etik sorunlar ve yasal düzenlemeler | |
13 | İnfertil çiftlerin psikososyal değerlendirmesi | |
14 | İnfertilite alanında hemşirelik araştırmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. İnfertilite Hemşireliği, Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2009. 2. Kızılkaya Beji N. Yavan T. Dikencik B. Akın N. Dinç A. Oksay Ü. Demirci H. Reis N. İnfertilite Sorunu, Yardımcı Üreme Teknikleri ve Hemşirelik Yaklaşımı İstanbul 2001. 3. Taşkın L.: Doğum Ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş XI. Baskı, Sistem Ofset,, 2012, Ankara. 4. Şirin A.,(ed.)Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, İstanbul, 2008. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |