Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Servo-Kontrol Sistemleri | MEK 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AKİF KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstriyel alanlarda kullanılan Servo sistemlerin anlaşılması ve kurgulanması, sınıflandırılması, servo componentlerinin anlaşılması, servo blok diyagramlarını analiz etmek, hidrolik ve pnömatik sistemleri tanımak, endüstriyel hidrolik ve pnömatik sistemlerde projeler hazırlamak, yeni tasarımlar yapabilir hale gelmek, mevcut tasarımlar üzerinde değişiklikler yapabilmek |
Dersin İçeriği | Endüstriyel servo kontrol sistemlerinin temelleri, servo çeşitleri ve sınıflandırılma şekilleri, servoların komponentleri ( hidrolik ve elektrik devreeşitlikleri, elektrik ve hidrolik aktuatörler, hidro-elektrik amplifikatörler ve transduserler), endüstriyel alanlarda yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin yapısı, çalışması ve uygulamaları, devre elemanlarını tanıma, valfleri yerlerine uygun bir şekilde kullanabilme, silindirleri projelere uygun yerleştirebilme, örnek projeleri kurgulayıp uygulayabilmek, proje geliştirme, tasarım yapabilme ve sunuş |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel servo kontrol sistemlerinin temelleri, servo çeşitleri ve sınıflandırılma şekilleri | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Servoların komponentleri ( hHidrolik ve elektrik devreeşitlikleri, elektrik ve hidrolik aktuatörler, hidro-elektrik amplifikatörler ve transduserler) | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Servo sürücü makinaları | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | Servo sistemlerin performans kriterleri | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
5 | Servo sistemlerde sorun giderme teknikleri | Anlatım, Gösteri, | Sınav , |
6 | Servo kontrol blok diyagramları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
7 | Servo sistemlerinde performans indeksleri | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
8 | Servo sistemlerde dengeleme süreci | Anlatım, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
9 | Servo sistemlerde makine simülasyonları | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
10 | Endüstriyel alanlarda yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin yapısı, çalışması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
11 | Endüstriyel alanlarda yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin uygulamaları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Devre elemanlarını tanıma, valfleri yerlerine uygun bir şekilde kullanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
13 | Silindirleri projelere uygun yerleştirebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, |
14 | Örnek projeleri kurgulayıp uygulayabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
15 | Proje geliştirme, tasarım yapabilme ve sunuş | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel servo kontrol sistemlerinin temelleri, servo çeşitleri ve sınıflandırılma şekilleri | |
2 | Servoların komponentleri ( Hidrolik ve elektrik devre eşitlikleri, elektrik ve hidrolik aktuatörler, hidro-elektrik amplifikatörler ve transduserler) | |
3 | Servo sürücü makinaları | |
4 | Servo sistemlerin performans kriterleri | |
5 | Servo sistemlerde sorun giderme teknikleri | |
6 | Servo kontrol blok diyagramları | |
7 | Servo sistemlerinde performans indeksleri | |
8 | Servo sistemlerde dengeleme süreci, Servo sistemlerde makine simülasyonları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Endüstriyel alanlarda yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin yapısı, çalışması | |
11 | Endüstriyel alanlarda yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin uygulamaları | |
12 | Devre elemanlarını tanıma, valfleri yerlerine uygun bir şekilde kullanabilme | |
13 | Silindirleri projelere uygun yerleştirebilme | |
14 | Örnek projeleri kurgulayıp uygulayabilmek, Proje geliştirme, tasarım yapabilme ve sunuş |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |