Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Siyasal İletişim GZT 002 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EKMEL GEÇER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek.

Siyasal iletişimi hem geleneksel hem de eleştirel bir perspektif içerisinde çözümlemek.

Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koymak.

Politik konuşma ve politik söylem üzerinde medya etkilerini çözümlemek.
 

Dersin İçeriği

Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koymak.

Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları belirlemek.

Bireyin siyasetin bir öznesi olabilmesinde sivil toplumun, sivil itaatsizlik eylemlerinin, yeni toplumsal hareketlerin rolünü ortaya koymak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Siyasal iletişime ilişkin kavramlar ve kuramsal yaklaşımları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Siyasal iletişimin önemli aktörlerinden birinin de bireyler olduğunu ve bireyin neden siyasetin bir öznesi olması gerektiğini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Siyasal iletişim konusunda uzmanlaşır ve siyasal kampanya çalışmalarında yer alabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
4 Siyasal danışmanlık konusunda gerekli olan alt yapıyı edinebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.
2 Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları.
3 Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.
4 Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri.
5 Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü.
7 Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye?de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi.
8 Siyasal pazarlama.
9 Siyasal reklamcılık.
10 Türkiye'de siyasal partiler ve iletişim stratejileri
11 Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar.
12 Siyasal Kültür ve Oy verme davranışı
13 Toplumsal protesto ve Sosyal Medya
14 Sosyal Medya ve Politik katılım
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özkan, A. Siyasal İletişim Stratejileri,  2007, İstanbul.

Heywood, A. (2006). Siyaset, Özipek, B.B. ve ark. (çev.), Liberte Yayınları, Ankara, Siyaset Nedir?, 1-15. Tokgöz, O. (1986). "Siyasal İletişim", Atauz, S. (der.), Türkiye'de Sosyal Bilim Araştırmalarının Gelişimi içinde, Türk Sosyal Bilimler Derneği, Olgaç Matbaası, Ankara, 97-116. Wolton, D. (1991). "Siyasal İletişim: Bir Model Yaratmak", Birikim Sayı 30, 51-58. Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişimin Olgu ve Süreci, 3-7.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim ve sosyal bilimler alanlarında edindiği kuramsal bilgiyi gazetecilik uygulamasında kullanır.
2 Genelde iletişim ve medya özelde de gazetecilik alanındaki sorunları tanımlar ve bu yönde çözüm üretebilir.
3 Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği farklı türden haberleri tanımlar ve bunları medya ortamında yayına hazırlar.
4 İletişim etiği ve basın meslek ilkeleri doğrultusunda mesleki eğitimine uygun biçimde haberi inşa eder ve mesleğini yürütür.
5 Bir yabancı dil (İngilizce) kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve mesleğine özgü konuları uluslararası bir perspektiften izler.
6 Yayınlanacak haberi Türkçe’nin temel dilbilgisi kurallarına uygun şekilde düzenler.
7 İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur.
8 Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları, gazetecilik alanındaki yeni yönelimleri ve teknolojik gelişmeleri yakından izler, öğrenir ve mesleki gelişime açık olur
9 Bilimsel araştırma, yayın ve proje hazırlamak için gerekli kuramsal ve metodolojik donanıma sahip olur.
10 Küreselleşme ekseninde medya endüstrisinde yaşanan dönüşümü ve medya işletmelerinin mülkiyet yapısındaki değişimi kavrar
11 Fotoğraf tekniklerini habercilik uygulamalarında etkili biçimde kullanır
12 Medya içeriğini teknik, eleştirel, etik ve kültürel açıdan yorumlar
13 Medya sektörünün sorunlu dinamikleriyle eleştirel mesafesini koruyabilecek bir kavrayış tarzı geliştirir
14 Gazetecilik mesleğini siyasi, ekonomik, tarihsel, hukuki, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla tanımlar
15 Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için gerekli donanıma sahip olur
16 Gazetecilik için gerekli etkili iletişim kurabilme becerisini geliştirir
17 İletişim bilimine özgü kuramları tanımlar ve değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 3 9 27
Proje / Tasarım 3 9 27
Performans Görevi (Atölye) 1 5 5
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5