Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Yurttaş Gazeteciliği GZT 018 0 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Yeni Medya

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA BOSTANCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Sanal ortamda gazete yayıncılığı yapmanın çok kolaylaştığı günümüzde öğrencilere bir internet haber sitesinin taşıması gereken özellikleri öğretmektir. İnternet gazeteciliği dersi, öğrencilere güvenilir internet gazetelerinin özelliklerini anlatmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

İnternet haber sitelerinin asgari düzeyde taşıması gereken özellikleri öğrenir ve incelediği sitelerde bu özellikleri arar.

Geleneksel haber yazma yöntemleriyle internet üzerinden haber yazma yöntemlerini kıyaslama olanağı bulur.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnternetten haber okurken daha temkinli davranmayı öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 İnternet haber sitelerinin asgari düzeyde taşıması gereken özellikleri öğrenir ve incelediği sitelerde bu özellikleri arar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Bir internet haber sitesini nasıl analiz etmesi gerektiğini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Haberciliğin internetle birlikte yaşadığı dönüşümü, internet haber sitelerinin türlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme
2 İnternet gazeteciliğinin tanımı ve özellikleri
3 İnternet haber sitelerini incelemeye yönelik içerik analizi anlatımı
4 İnternet haber siteleri üzerine içerik analizi
5 Haber stilerinin karşılaştırmalı analizi
6 Online Hbserciliğin etiği ve karekteristiği
7 Haber Sosyolojisi
8 Online gazeteciliğin avantajları
9 Online gazeteciliğin dezavantajları
10 Online gazeteciliğin gelişimi
11 İnternet gazeteciliğinde haber yazma yöntemleri
12 İnternet gazetelerinin gelir kaynakları
13 İnternet gazetelerinde okurun değişen konumu
14 Iphone ve Sosyal-Medya Haberciliği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı, Okan Yüksel, Sinemis Y. 2010

Öğretim Üyesi ders notları

Alankuş, Sevda (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Ips İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim ve sosyal bilimler alanlarında edindiği kuramsal bilgiyi gazetecilik uygulamasında kullanır.
2 Genelde iletişim ve medya özelde de gazetecilik alanındaki sorunları tanımlar ve bu yönde çözüm üretebilir.
3 Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği farklı türden haberleri tanımlar ve bunları medya ortamında yayına hazırlar.
4 İletişim etiği ve basın meslek ilkeleri doğrultusunda mesleki eğitimine uygun biçimde haberi inşa eder ve mesleğini yürütür.
5 Bir yabancı dil (İngilizce) kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve mesleğine özgü konuları uluslararası bir perspektiften izler.
6 Yayınlanacak haberi Türkçe’nin temel dilbilgisi kurallarına uygun şekilde düzenler.
7 İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur.
8 Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları, gazetecilik alanındaki yeni yönelimleri ve teknolojik gelişmeleri yakından izler, öğrenir ve mesleki gelişime açık olur
9 Bilimsel araştırma, yayın ve proje hazırlamak için gerekli kuramsal ve metodolojik donanıma sahip olur.
10 Küreselleşme ekseninde medya endüstrisinde yaşanan dönüşümü ve medya işletmelerinin mülkiyet yapısındaki değişimi kavrar
11 Fotoğraf tekniklerini habercilik uygulamalarında etkili biçimde kullanır
12 Medya içeriğini teknik, eleştirel, etik ve kültürel açıdan yorumlar
13 Medya sektörünün sorunlu dinamikleriyle eleştirel mesafesini koruyabilecek bir kavrayış tarzı geliştirir
14 Gazetecilik mesleğini siyasi, ekonomik, tarihsel, hukuki, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla tanımlar
15 Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için gerekli donanıma sahip olur
16 Gazetecilik için gerekli etkili iletişim kurabilme becerisini geliştirir
17 İletişim bilimine özgü kuramları tanımlar ve değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 6 18
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 4 4 16
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5