Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Çokkültürlülük | GZT 025 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kültürlerarası İletişim |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERDAL HOŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye, medya ve çokkültürlülüğün ilişkisini, medyanın etksini ve kültürel çeşitliliğin medyada temsilini anltamak ve farklı kütürlerle bir arada yaşama yaklaşımını aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Farklı kimlikleri anlamaya çalışmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencinin Çokkültürlülüğü anlmasını sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Medya ve Etnisite İlşkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Haber Üretiminin temellerini anlatır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Medyada toplumsal bakış açısının temsilini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Azınlıklar, çeşitlik ve medya | Film: My Name is Khan |
2 | Modern Dünyada ırkçılık | Film: Hotel Raunda |
3 | Türkiye'de Azınlık Hakları ve Muktesebatı | |
4 | Sınıfta Film: Benim Ülkemde | |
5 | Haber ve Reklamlarda Etnisite | |
6 | Sınıf Çalışması: Çeştlilik Haberde Nasıl Ele alınmalı | |
7 | Haberler ve Çokkültürlülük | |
8 | Kadın ve Medya | |
9 | Haber odasında külürel çeşitlilik | |
10 | Azınlık medyası | |
11 | Türkiye Medyasında Azınlıklar | |
12 | Toplumsal Cinsiyetçilk ve Medya | |
13 | Sinema ve Streotipler | Film: Dedemin İnsanları |
14 | Kültürel Çeşitlilik ve Medyanın Geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Irkçı Değilim Ama…Yazılı Basında Irkçı – Ayrımcı Söylemler", Eser Köker, Ülkü Doğanay, IHOP 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim ve sosyal bilimler alanlarında edindiği kuramsal bilgiyi gazetecilik uygulamasında kullanır. | ||||||
2 | Genelde iletişim ve medya özelde de gazetecilik alanındaki sorunları tanımlar ve bu yönde çözüm üretebilir. | ||||||
3 | Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği farklı türden haberleri tanımlar ve bunları medya ortamında yayına hazırlar. | ||||||
4 | İletişim etiği ve basın meslek ilkeleri doğrultusunda mesleki eğitimine uygun biçimde haberi inşa eder ve mesleğini yürütür. | ||||||
5 | Bir yabancı dil (İngilizce) kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve mesleğine özgü konuları uluslararası bir perspektiften izler. | ||||||
6 | Yayınlanacak haberi Türkçe’nin temel dilbilgisi kurallarına uygun şekilde düzenler. | ||||||
7 | İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur. | ||||||
8 | Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları, gazetecilik alanındaki yeni yönelimleri ve teknolojik gelişmeleri yakından izler, öğrenir ve mesleki gelişime açık olur | ||||||
9 | Bilimsel araştırma, yayın ve proje hazırlamak için gerekli kuramsal ve metodolojik donanıma sahip olur. | ||||||
10 | Küreselleşme ekseninde medya endüstrisinde yaşanan dönüşümü ve medya işletmelerinin mülkiyet yapısındaki değişimi kavrar | ||||||
11 | Fotoğraf tekniklerini habercilik uygulamalarında etkili biçimde kullanır | ||||||
12 | Medya içeriğini teknik, eleştirel, etik ve kültürel açıdan yorumlar | ||||||
13 | Medya sektörünün sorunlu dinamikleriyle eleştirel mesafesini koruyabilecek bir kavrayış tarzı geliştirir | ||||||
14 | Gazetecilik mesleğini siyasi, ekonomik, tarihsel, hukuki, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla tanımlar | ||||||
15 | Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için gerekli donanıma sahip olur | ||||||
16 | Gazetecilik için gerekli etkili iletişim kurabilme becerisini geliştirir | ||||||
17 | İletişim bilimine özgü kuramları tanımlar ve değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |