Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve Çokkültürlülük GZT 025 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Kültürlerarası İletişim
Kişilerarası İletişim
Medya Krtiği ve Etiği

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ERDAL HOŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrenciye, medya ve çokkültürlülüğün ilişkisini, medyanın etksini ve kültürel çeşitliliğin medyada temsilini anltamak ve farklı kütürlerle bir arada yaşama yaklaşımını aktarmaktır. 

Dersin İçeriği

Farklı kimlikleri anlamaya çalışmak
Haber üretiminde farklı ses ve görüşlerin yer almasının gerekçelerini açıklamak
Haber medyasının çok kültürlüğünü nasıl temsil ettiğini anlatmak 
Türkiye Medyasını çokkültürlük açısından analiz etmek

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencinin Çokkültürlülüğü anlmasını sağlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Medya ve Etnisite İlşkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Haber Üretiminin temellerini anlatır Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Medyada toplumsal bakış açısının temsilini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Azınlıklar, çeşitlik ve medya Film: My Name is Khan
2 Modern Dünyada ırkçılık Film: Hotel Raunda
3 Türkiye'de Azınlık Hakları ve Muktesebatı
4 Sınıfta Film: Benim Ülkemde
5 Haber ve Reklamlarda Etnisite
6 Sınıf Çalışması: Çeştlilik Haberde Nasıl Ele alınmalı
7 Haberler ve Çokkültürlülük
8 Kadın ve Medya
9 Haber odasında külürel çeşitlilik
10 Azınlık medyası
11 Türkiye Medyasında Azınlıklar
12 Toplumsal Cinsiyetçilk ve Medya
13 Sinema ve Streotipler Film: Dedemin İnsanları
14 Kültürel Çeşitlilik ve Medyanın Geleceği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

"Irkçı Değilim Ama…Yazılı Basında Irkçı – Ayrımcı Söylemler", Eser Köker, Ülkü Doğanay, IHOP 2011
Gecer Ekmel, Türkiye Medyasını Anlamak: Demokratik bir Yapı Mümkün mü?
Race, Sexism, and the Media: The Rise of Class Communication in Multicultural
America,” Third Edition, by Clint C. Wilson II, Felix Gutierrez and Lena M.
Chao (a gripping read—in other words, you’ll have to grip your chair to keep
from falling out of it while reading the book).
• “The Authentic Voice: The Best Reporting on Race and Ethnicity,” edited by
Arlene Notoro Morgan, Alice Irene Pifer and Keith Woods.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim ve sosyal bilimler alanlarında edindiği kuramsal bilgiyi gazetecilik uygulamasında kullanır.
2 Genelde iletişim ve medya özelde de gazetecilik alanındaki sorunları tanımlar ve bu yönde çözüm üretebilir.
3 Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği farklı türden haberleri tanımlar ve bunları medya ortamında yayına hazırlar.
4 İletişim etiği ve basın meslek ilkeleri doğrultusunda mesleki eğitimine uygun biçimde haberi inşa eder ve mesleğini yürütür.
5 Bir yabancı dil (İngilizce) kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve mesleğine özgü konuları uluslararası bir perspektiften izler.
6 Yayınlanacak haberi Türkçe’nin temel dilbilgisi kurallarına uygun şekilde düzenler.
7 İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur.
8 Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları, gazetecilik alanındaki yeni yönelimleri ve teknolojik gelişmeleri yakından izler, öğrenir ve mesleki gelişime açık olur
9 Bilimsel araştırma, yayın ve proje hazırlamak için gerekli kuramsal ve metodolojik donanıma sahip olur.
10 Küreselleşme ekseninde medya endüstrisinde yaşanan dönüşümü ve medya işletmelerinin mülkiyet yapısındaki değişimi kavrar
11 Fotoğraf tekniklerini habercilik uygulamalarında etkili biçimde kullanır
12 Medya içeriğini teknik, eleştirel, etik ve kültürel açıdan yorumlar
13 Medya sektörünün sorunlu dinamikleriyle eleştirel mesafesini koruyabilecek bir kavrayış tarzı geliştirir
14 Gazetecilik mesleğini siyasi, ekonomik, tarihsel, hukuki, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla tanımlar
15 Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için gerekli donanıma sahip olur
16 Gazetecilik için gerekli etkili iletişim kurabilme becerisini geliştirir
17 İletişim bilimine özgü kuramları tanımlar ve değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 4 8
Proje / Tasarım 3 5 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 3 8 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5