Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medyanın Ekonomi Politiği GZT 029 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET GÜZEL
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET GÜZEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin, iletişim ve medya alanının ekonomik ilişkiler ve politik aktörlerden bağımsız bir yapı olarak değerlendirileyemeceğine yönelik bakış açısı kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Derste, ekonomi politiğin temel kavramları ve kuramları açıklanarak, Türkiye'deki medya endüstrisindeki yapılanmalar detaylı bir şekilde ele alınacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tonak, A. (2007) Aman Piyasalar: İktisat, Küreselleşme ve Medya, İstanbul: Kalkedon

Özsever, A. (2004) Tekelci Medyada Örgütsüz Gazeteci, Ankara: İmge.

Wayne, M. (2008) Marksizm ve Medya Araştırmaları, İstanbul: Yordam

Yaylagül, Levent (2006). Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Dipnot Yayınları

Adaklı, Gülseren (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi. Ankara: Ütopya Yayınları

Kejanlıoğlu, Beybin. Türkiye'de Medyanın Dönüşümü. Ankara, İmge Kitapevi, 2004

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim ve sosyal bilimler alanlarında edindiği kuramsal bilgiyi gazetecilik uygulamasında kullanır.
2 Genelde iletişim ve medya özelde de gazetecilik alanındaki sorunları tanımlar ve bu yönde çözüm üretebilir.
3 Gazetecilik mesleğinin gerektirdiği farklı türden haberleri tanımlar ve bunları medya ortamında yayına hazırlar.
4 İletişim etiği ve basın meslek ilkeleri doğrultusunda mesleki eğitimine uygun biçimde haberi inşa eder ve mesleğini yürütür.
5 Bir yabancı dil (İngilizce) kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve mesleğine özgü konuları uluslararası bir perspektiften izler.
6 Yayınlanacak haberi Türkçe’nin temel dilbilgisi kurallarına uygun şekilde düzenler.
7 İletişimin, medyanın ve gazeteciliğin tarihsel gelişim sürecine ilişkin bilgi sahibi olur.
8 Medyadaki yeni kavram ve yaklaşımları, gazetecilik alanındaki yeni yönelimleri ve teknolojik gelişmeleri yakından izler, öğrenir ve mesleki gelişime açık olur
9 Bilimsel araştırma, yayın ve proje hazırlamak için gerekli kuramsal ve metodolojik donanıma sahip olur.
10 Küreselleşme ekseninde medya endüstrisinde yaşanan dönüşümü ve medya işletmelerinin mülkiyet yapısındaki değişimi kavrar
11 Fotoğraf tekniklerini habercilik uygulamalarında etkili biçimde kullanır
12 Medya içeriğini teknik, eleştirel, etik ve kültürel açıdan yorumlar
13 Medya sektörünün sorunlu dinamikleriyle eleştirel mesafesini koruyabilecek bir kavrayış tarzı geliştirir
14 Gazetecilik mesleğini siyasi, ekonomik, tarihsel, hukuki, kültürel ve sosyolojik boyutlarıyla tanımlar
15 Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için gerekli donanıma sahip olur
16 Gazetecilik için gerekli etkili iletişim kurabilme becerisini geliştirir
17 İletişim bilimine özgü kuramları tanımlar ve değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 20
4. Sözlü Sınav 20
3. Ödev 10
Toplam 100
5. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)