Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araştırma Yöntem ve Teknikleri ILT 205 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MELTEM GÖNDEN
Dersi Verenler Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN, Doç.Dr. KADRİYE KOBAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal bilimlerde araştırmanın nasıl yapılacağını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Sosyal bilimlerde araştırmanın bileşenleri örneklerle işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal bilimlerde araştırmanın unsurlarını sayar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
2 Araştırma yöntemlerini uygun olarak kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Araştırmanın nasıl yapılması gerektiğinin farkındadır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Araştırmacının sahip olması gerektiği özellikleri sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Etkin bir araştırma raporu hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Temel Kavramlar (Bilim, Bilgi, Nesnellik vb.)
3 Nicel Araştırmalar
4 Nitel Araştırmalar
5 Araştırma Sorusu Nasıl Belirlenir?
6 İkincil Kaynak Kullanımı (Literatür Taraması)
7 Ara Sınav
8 Kaynak Gösterimi
9 Nicel Veri Toplama Teknikleri
10 Nitel Veri Toplama Teknikleri
11 Anket, Anket Tipleri, Anket Sorularının Hazırlanması
12 SPSS Programı, Verilerin Kodlanması ve Analiz I
13 Öğrenci proje sunumları I
14 Öğrenci proje sunumları II
Kaynaklar
Ders Notu

Punch, Keith, F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş. (Çevirenler: Dursun Bayrak, H. Bader Arslan ve Zeynep Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5