Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler | GDM 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE AVCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE AVCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Moleküler biyoloji laboratuvarlarında uygulanan standart yöntemlerin prensipleri ve yapılışları hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | 1.Hücre parçalama ve ayırma yöntemleri 1.1.Fiziksel ve kimyasal hücre parçalama yöntemleri 1.2 Ayırma ve saflaştırma yöntemleri 2. DNA ve RNA’nın izolasyonu ve analizi 2.1. Bakteri, maya, bitki DNA izolasyon yöntemleri 2.2. DNA analiz yöntemleri 2.3.Bakteri, maya, bitki RNA izolasyon yöntemleri 2.4. RNA analiz yöntemleri 3. Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) 3.1. PCR türleri 4. DNA dizi analizi 5. Gen klonlama yöntemleri 6. Nükleik asit hibridizasyonunu ve blotlama 7. Problar 8. Proteinlerin izolasyonu saflaştıması, analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Moleküler biyolojide kullanılan temel yöntemlerin prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Moleküler analizlerin yapılışlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler biyoloji laboratuvarlarına genel bakış | |
2 | Fiziksel ve kimyasal hücre parçalama teknikleri | |
3 | Ayırma saflaştırma yöntemleri | |
4 | DNA izolasyon yöntemleri | |
5 | DNA analiz yöntemleri | |
6 | RNA izolasyon yöntemleri | |
7 | RNA analiz yöntemleri | |
8 | Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) | |
9 | PCR türleri | |
10 | DNA dizi analizi | |
11 | Gen klonlama yöntemleri | |
12 | Nükleik asit hibridizasyonunu ve blotlama | |
13 | Problar | |
14 | Proteinlerin izolasyonu saflaştırması, analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayşe Avcı, Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Moleküler Biyoloji. PC Turner, AG McLennan, AD Bates, MRH White, Nobel Yayın Dağıtım. 2004 2. Moleküler Biyolojide kullanılan yöntemler. G. Temizkan, N.Arda, Nobel Tıp Kitabevleri, 2004 3. Methods in Biotechnology, H.P.Schmauder, Taylor and Francis, 1997 4. Food Biotechnology. G.S. Mittal, Technomic Publishing Co. 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |