Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Mikrobiyoloji | GDM 540 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE AVCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstriyel olarak öneme sahip mikroorganizmaların izolasyonu, tanımlanması, bu mikroorganizmalar ve ürünlerinden endüstriyel olarak yaralanma olanakları ile birlikte üretim koşulları hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | 1. Endüstriyel mikroorganizmaların önemi ve özellikleri 1.1.. Mikrobiyel kültür izolasyon ve genetik ve biyokimyasal tanımlama yöntemleri 1.2 Mikrobiyel kültürlerden yeni ürünlerin seçimi ve besiyeri optimizasyonu 1.3.Üreme kinetiği, ürün oluşumu, verim ve verimlilik hesapları 2. Biyoreaktörlerin özellikleri, tasarımı, kontrolü ve biyoreaktör seçimi 3. Fermentasyon kinetiği, kesikli ve sürekli fermentasyonun ilkeleri 3.1. Ürün oluşumu ve ürünlerin geri kazanılması ve saflaştırılması 4. Genetik olarak mikroorganizmaların düzenlenmesi ve endüstriyel kullanımları 5. Mikrobiyel yolla enzim üretiminin ilkeleri 5.1 Enzimlerin özellikleri ve saflaştırılması 5.2. Enzim immobilizasyon teknikleri 6. Biyoyakıtlar 7. Ekmek mayası ve tek hücre proteini üretimi 8. Aminoasit, vitamin, antibiyotiklerin üretimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel önemi olan mikroorganizmaları ve bunların kaynaklarını kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Mikroorganizma izolasyon ve tanımlanmasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Endüstriyel üretim proses yöntemlerini ve uygulamalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Gelişme ve ürün oluşum kinetiğini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel mikroorganizmaların önemi ve özellikleri | |
2 | Mikrobiyal kültür izolasyon ve genetik ve biyokimyasal tanımlama yöntemleri | |
3 | Mikrobiyal kültürlerden yeni ürünlerin seçimi ve besiyeri optimizasyonu | |
4 | Üreme kinetiği, substrat oluşumu, verim ve verimlilik hesapları | |
5 | Biyoreaktörlerin özellikleri, tasarımı, kontrolü ve biyoreaktör seçimi | |
6 | Fermentasyon kinetiği, kesikli ve sürekli fermentasyonun ilkeleri | |
7 | Ürün oluşumu ve ürünlerin geri kazanılması ve saflaştırılması | |
8 | Genetik olarak mikroorganizmaların düzenlenmesi ve endüstriyel kullanımları | |
9 | Mikrobiyal yolla enzim üretiminin ilkeleri | |
10 | Enzimlerin özellikleri ve saflaştırılması | |
11 | Enzim immobilizasyon teknikleri | |
12 | Biyosensörler | |
13 | Ekmek mayası ve tek hücre proteini üretimi | |
14 | Aminoasit, vitamin, antibiyotiklerin üretimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Endüstriyel Mikrobiyoloji Ders Notları. Yrd. Doç. Dr. Ayşe Avcı |
Ders Kaynakları | 1. Biyoteknoloji. Azmi Telefoncu, Ege Üniversitesi Basımevi, 1995 2. Biotechnology. John E. Smith,Cambridge University Press. 1996 3. Moleküler Biyoloji. PC Turner, AG McLennan, AD Bates, MRH White, Nobel Yayın Dağıtım. 2004 4. Gıda Biyoteknolojisi, Necla Aran, Nobel Yayın Dağıtım, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |