Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kant FEL 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler Yrd.Doç.Dr. HÜSEYİN AYKUT,
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çağdaş zamanların felsefi sorunlarının kaynağında yer alan bir düşünür olarak Kant felsefesi hakkında literatürü takip etmek.
Dersin İçeriği Kantın felsefe tarihi içindeki yeri. Kant ve aydınlanma. Kant ve Alman İdealizmi. Kantın bilgi ve ahlak görüşleri. Kantın ardıllarına etkileri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kant felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Kantın temel sorularıı açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Kantta apriori sentetik önermeleri tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Kanta gore ahlakın temek problemlerini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Kantın ahlak görüşünü, Kanttan önceki ve sonraki filozoflarla karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
6 Kantın estetikle ilgili düşüncelerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kant Felsefesinin Ana Problemlerine Giriş
2 Kantçı Bilgi Kuramı
3 Kantçı Bilgi Kuramı
4 Kantçı Bilgi Kuramı
5 Kantçı Bilgi Kuramı
6 Kantçı Bilgi Kuramı
7 Kantta Etik Tartışmalar
8 Kantta Etik Tartışmalar
9 Kantta Etik Tartışmalar
10 Kantta Etik Tartışmalar
11 Kantta Etik Tartışmalar
12 Kantta Etik Tartışmalar
13 Kantta Etik Tartışmalar
14 Kantta Etik Tartışmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları KANT, I; Ahlak metafiziğinin temellendirilmesi, trc. Ioanna Kuçuradı 2. bs. Ankara: Türkiye Felsefe Kur. 1995.
KANT, I; Arı usun eleştirisi , çev. Aziz Yardımcı. İstanbul : İdea Yayınevi, 1993.
---------; Etik üzerine dersler, çev. Oğuz Özügül. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 1994.
---------; Pratik aklın eleştirisi, 2. bs. Ankara : Türkiye Felsefe Kurumu, 1994.
---------; Prolegomena : gelecekte bilim olarak ortaya çıkabilecek her metafiziğe, trc. Yusuf Örnek, İoanna Kuçuradi. Ankara : Türkiye Felsefe Kurumu, 1995.
---------; Critique of Pure Reason, N.Kemp.Smith Trans. S. Martin Pres, New York 1975.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6