Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Descartes FEL 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Modern felsefenin kurucusu kabul edilen Descartesın ana yapıtlarını okumak; bu yapıtlarda ortaya çıkan sorunları izlemek.
Dersin İçeriği Descartesın eserlerinin eleştirel tahlili.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı sunumda Modern düşüncenin oluşum şartlarının ikisini açıklamak. Anlatım, Ödev,
2 Yazılı sunumda Ortaçağ Yeniçağ felsefeleri arasındaki farkların en az ikisini analiz etmek. Anlatım, Ödev,
3 Yazılı sunumda Modern düşünce bilim arasındaki en az iki bağıntığı göstermek. Anlatım, Ödev,
4 Yazılı sunumda Descartesın modern düşüncenin oluşumundaki etkilerinden en az ikisini açıklamak. Anlatım, Tartışma, Ödev,
5 Sözlü sunumda Descartesın bilgikuramının ilkelerinin en az beşinin bir listesini vermek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Sözlü sunumda Descartesın fizik yöntem öğelerinden en az üçünü listelemek. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş
2 Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş
3 Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş
4 Yöntem Üzerine
5 Yöntem Üzerine
6 Yöntem Üzerine
7 Aklın Yönetilmesi
8 Aklın Yönetilmesi
9 Aklın Yönetilmesi
10 Felsefenin İlkeleri
11 Felsefenin İlkeleri
12 Felsefenin İlkeleri
13 Felsefenin İlkeleri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Ders ile ilgili makaleler
Ders Kaynakları 1. DESCARTES, R; Aklın idaresi için kurallar ; çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1945.
2. ---------; Aklını iyi kullanmak ve bilimlerde doğruyu aramak için metot üzerine konuşma, çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1947.
3. ---------; Felsefenin İlkeleri; çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1957.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. X
1 Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6