Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlkçağ Yunan Felsefesi | FEL 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefe tarihi ile, bu tarihin ilk dönemlerindeki sorunlarla tanışması |
Dersin İçeriği | Arkhe tartışması, doğa felsefesi, tekçilik, çokçuluk, sofizm, insan felsefesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dönemin genel yapısını tanıtmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | İlkçağ felsefesindeki temel problemler hakkında bir bilinç kazandırmak | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Felsefenin ortaya çıkış koşullarını ve Yunan dünyasındaki gelişimini ortaya koymak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Dönem içerisinde yer alan metinleri tahlil etmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
5 | Dönem içerisindeki metinleri tartışmak | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | Dönemin genel koşullarını değerlendirir | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğa Felsefesine giriş | |
2 | Pre-Sokratik filozofların fragmanları | |
3 | Pre-Sokratik filozofların fragmanları | |
4 | Platon felsefesine giriş | |
5 | Theaetetos okuması | |
6 | Theaetetos okuması | |
7 | Theaetetos okuması | |
8 | Aristotele felsefesine giriş | |
9 | Organon okuması | |
10 | Organon okuması | |
11 | Organon okuması | |
12 | Metafizik okuması | |
13 | Metafizik okuması | |
14 | Metafizik okuması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | 1. ARİSTOTELES; Birinci Çözümlemeler, Çev. Ali Houshiary, Dost Kitabevi, Ankara 1998. 2. ----------; İkinci çözümlemeler Çev. Ali Houshiary, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2005. 2. ----------; Eudemosa Etik, Çev. Saffet Babür, Dost Kitabevi, Ankara 1998. 4. BARNES, J; Aristotle, Oxford University Press, New York 1986. 5. BLACKSON, T.A; Inquiry, Forms and Substances: a Study in Platos Metaphysics and Epistemology, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht 1995. 6. CHERNISS, H; Criticism of Presocratic Philosophy, The Johns Hopkins University, London 1935. 7. GUTHRİE, W.C.K; A History of Greek Philosophy: Aristotle an Encounter, Cambridge University Press, Cambridge 1993. 8. KRANZ, W; Antik Felsefe, Çev: Suat Baydur, Sosyal Yay. İstanbul 1984. 9. PLATON; Collected Dialogues of Plato (ed). Edith Hamilton & Huntington Cairns, Princeton UP 1961. 10. ---------; Devlet, Çev: S. Eyüboğlu, M. Cimcoz, Remzi Kitabevi, İstanbul 1962. 11. ---------; Theiatetos, Çev: Macit Gökberk MEB İstanbul, 1986). 12. ---------;Diyaloglar, I,II Remzi Kitabevi, İstanbul 1982. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatürü inceler ve analiz yapma becerisini kazanır. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini geliştirir. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanır. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | ||||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |