Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Hammaddeler JFM 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Endüstriyel hammaddelerin önemini, aranmalarını, yatak tiplerini ve kullanım alanlarını öğretmek
Dersin İçeriği Endüstriyel hammaddelerin önemi, jeolojisi ve arama teknikleri. Kuvars-Kuvarsit. Yapı Malzemeleri ( Mermer-Kireçtaşı-Dolomit- Perlit-Pomza). Grafit. Evaporitler ( Kaya Tuzu- Jips - Anhidrit- Sodyum Tuzları- Bor Tuzları-Sölestin). Manyezit. Talk. Çimento Hammaddeleri. Kükürt. Fosfat .Kil Mineralleri. Zirkon
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Endüstriyel hammaddelerin önemi kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Endüstriyel hammaddeleri sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Endüstriyel hammaddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Endüstriyel hammaddelerin oluşum şekilleri ve yatak tiplerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Endüstriyel hammaddelerin araştırma yöntemlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Endüstriyel hammaddelerin değerlendirir ve kullanım alanlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş,Temel Bilgiler
2 Endüstriyel hammaddelerin önemi, jeolojisi ve arama teknikleri
3 Endüstriyel hammaddelerin önemi, jeolojisi ve arama teknikleri
4 Kuvars-Kuvarsit
5 Yapı Malzemeleri ( Mermer-Kireçtaşı-Dolomit- Perlit-Pomza).
6 Yapı Malzemeleri ( Mermer-Kireçtaşı-Dolomit- Perlit-Pomza).
7 Grafit. Evaporitler ( Kaya Tuzu- Jips - Anhidrit- Sodyum Tuzları- Bor Tuzları-Sölestin).
8 Grafit. Evaporitler ( Kaya Tuzu- Jips - Anhidrit- Sodyum Tuzları- Bor Tuzları-Sölestin).
9 Manyezit. Talk
10 Çimento Hammaddeleri
11 Çimento Hammaddeleri
12 Kükürt. Fosfat
13 Kil Mineralleri
14 Kil Mineralleri, Zirkon
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1) KIRIKOĞLU, S., "Endüstriyel Hammaddeler, İTÜ Matbaası, 1990
2) TEMUR, S., "Endüstriyel Hammaddeler,SÜ Müh-Mimarlık Fak. Yayınları, 1994
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6