Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okullarda Rekreasyonel Faaliyetlerin Planlanması ve Organizasyonu | BSO 631 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVDA BAĞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders aracılığıyla okullarda boş zaman faaliyetlerinin planlanması, pazarlaması, etkinliklere ait organizasyonun sağlanıp takibinin yapılması ve rekreatif etkinliklerin bir yaşam biçimi haline getirilmesi aracılığıyla gerek öğrencilerin akademik performansı gerekse okuldan ve derslerden daha çok keyif almasının yolu açılmış olacaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Boş zaman ve rekreasyon | |
2 | Rekreasyon yönetimi | |
3 | Boş zaman ve rekreasyon pazarlaması | |
4 | Rekreatif etkinlik planlaması | |
5 | Boş zaman, rekreasyon, planlama ve hazırlama | |
6 | Rekreatif etkinliklerin sınıflandırılması | |
7 | Rekreatif etkinlik planlama süreci | |
8 | Ara sınav | |
9 | Rekreasyonun önemi ve duyulan ihtiyacın nedenleri | |
10 | Okullarda rekreasyon faaliyetlerine katılımı engelleyen faktörler | |
11 | Okullarda yapılan boş zaman ve rekreasyon hizmeti uygulamalarına yönelik etkinlikler | |
12 | Rekreatif ihtiyacın yararları | |
13 | Eğlence ve animasyon organizasyonları | |
14 | Okul dışı rekreasyon faaliyetlerinin organizasyonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | -Hacıoğlu, N., A, Dinç., Y. (2003). Boş zaman ve rekreasyon yönetimi. Detay yayıncılık. Ankara - Zülal, A. (2002). Sağlık için hareket edin. Bilim ve Teknik Dergisi.Ağustos. - Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Detay yayıncılık. Ankara - TC. Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Konaklama ve Seyahat Hizmetleri. S:41. Seyahat Acentacılığı. Ankara - Köktaş, K.Ş. (2009). Rekreasyon ve Boş Zamanı Değerlendirme. -Nobel yayın dağıtım. Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme. | ||||||
2 | Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
3 | Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||
4 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||
5 | Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime | ||||||
7 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | ||||||
8 | Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme. | ||||||
10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma | ||||||
11 | Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
12 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler. | ||||||
13 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |