Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okullarda Rekreasyonel Faaliyetlerin Planlanması ve Organizasyonu BSO 631 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEVDA BAĞIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders aracılığıyla okullarda boş zaman faaliyetlerinin planlanması,  pazarlaması, etkinliklere ait organizasyonun sağlanıp takibinin yapılması ve rekreatif etkinliklerin bir yaşam biçimi haline getirilmesi aracılığıyla gerek öğrencilerin akademik performansı gerekse okuldan ve derslerden daha çok keyif almasının yolu açılmış olacaktır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Boş zaman ve rekreasyon
2 Rekreasyon yönetimi
3 Boş zaman ve rekreasyon pazarlaması
4 Rekreatif etkinlik planlaması
5 Boş zaman, rekreasyon, planlama ve hazırlama
6 Rekreatif etkinliklerin sınıflandırılması
7 Rekreatif etkinlik planlama süreci
8 Ara sınav
9 Rekreasyonun önemi ve duyulan ihtiyacın nedenleri
10 Okullarda rekreasyon faaliyetlerine katılımı engelleyen faktörler
11 Okullarda yapılan boş zaman ve rekreasyon hizmeti uygulamalarına yönelik etkinlikler
12 Rekreatif ihtiyacın yararları
13 Eğlence ve animasyon organizasyonları
14 Okul dışı rekreasyon faaliyetlerinin organizasyonları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

-Hacıoğlu, N., A, Dinç., Y. (2003). Boş zaman ve rekreasyon yönetimi. Detay yayıncılık. Ankara

- Zülal, A. (2002). Sağlık için hareket edin. Bilim ve Teknik Dergisi.Ağustos.

- Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Detay yayıncılık. Ankara

- TC. Milli Eğitim Bakanlığı (2005). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Konaklama ve Seyahat Hizmetleri. S:41. Seyahat Acentacılığı. Ankara

- Köktaş, K.Ş. (2009). Rekreasyon ve Boş Zamanı Değerlendirme. -Nobel yayın dağıtım. Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
2 Öğretmenlik mesleği, spor bilimleri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
3 Alan ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerlere uygun hareket etme.
4 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirme, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5 Öğretmenlik mesleği, Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alabilme
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebime
7 Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
8 Takım çalışması ve öz değerlendirme yapar
9 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanabilme.
10 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcama. Yeniliğe açıklık, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynama. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahip olma
11 Öğretmenlik mesleği,Beden Eğitimi ve Spor ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle incelebilme ve değerlendirebilme, problem ve konuları tanılayabilme, analiz edebilme ve tartışabilme, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirebilme
12 Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlayıp belirler.
13 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme.
14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser,yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol seçer
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6